Lite allt möjligt

Jag är fruktansvärt bakfull idag. Första dagen på jag vet inte hur länge. 
Spriten har tappat lite av sin glans i mina ögon, men den ligger där och lurar som babyräv i vassen. Eftersom båda jag Steffo var fri från arbete igår tog vi tillfället i akt att bara driva runt. Lösdriveri på hög nivå, precis som Stallone i Rambo. Dagen slutade i allafall med sprit hemma hos Steffo, Det var gott, men känner mig lite utan för spelplanen idag. Som om Pastor Grön ramlat in i bokhyllan i biblioteket och dödat sig själv. 

I alla fall började vi diskutera internet. 
Jag har väldigt svårt för det här som kallas twitter. Jag har nästan aldrig tittat eller läst twitter, men vetskapen om att det handlar om att kort beskriva vad man gör känns inte intressant för mig. Jag behöver inte läsa Göran Hägglunds twitter om hur hans fru lagat en underbar stek på kristi himmelsfärd. Det blir för lite för mig. 
Jag läser bloggar för att folk kanske skriver något roligt eller intressant, inte twitter för att punktmarkera någons vardag. 
Men samtidigt förstår jag att det är poppis. 
Att man kan läsa varje steg folk tar om dagen. Men jag tror inte det är något för mig. 
Steffo anser att twitter bara är ett steg i en fortsättande utveckling. Att folk inte längre orkar läsa blogginlägg längre utan att ett blogginlägg på 4000 tecken är för långt och ska sammanfattas på 240. Rastlösheten regerar på internet.
Det ska gå snabbare och snabbare, hastigheten ska gå hand i hand med ultrasnabb information, samtidigt som den twittrande personen får sin uppmärksamhets boost. För det är väl det allt handlar om. Uppmärksamhet. 
Alla ska synas, eller höras. Ja, det är ett intressant ämne.
J hatar som vanligt det mesta med internet.

Så igår över gin&tonic försökte vi knäcka nästa trend på nätet, men det var väldigt svårt. Kommer twitter utvecklas till något annat. Något ännu kvickare. 
Men jag anser fortfarande att twitter är märkligt. Men samtidigt är jag ju gammal.

Om vi ska övergå till något helt annat så har folk varit lite grinig över mitt inlägg om kattnamn. De tyckte att jag på ett illa sätt bad folk ge förslag om namn på vår lilla svarta kisse, eftersom jag inte tänkt använda något av förslagen. 
Jag ber om ursäkt för detta. Det var väldigt fina förslag, men vi tänker inte använda något av dem.

Katten heter från och med igår Floyd.

/Hank

Kommentarer
Postat av: Johansomfan

Jag håller i stort sett med angående twitter. Vill tillägga att personen ifråga måste vara känd och fullkomligt briljant på korta och konsisa formuleringar för att det ska vara det minsta intressant att läsa.

Postat av: ellen

stackars katt.

2009-05-23 @ 15:01:32
URL: http://colormehappy.blogg.se/
Postat av: Hank

Haha?! Varför stackars katt? Gillar du inte Floyd?

2009-05-23 @ 17:53:11
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: Jalp

Borats twitter är kul

2009-05-23 @ 18:37:26
Postat av: Hank

Ja, faktiskt. Det var roligt.

2009-05-23 @ 18:51:51
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: Anders

fortsättande??

Har dyslexi-förbundet möjligen hört av sej?

Floyd?

Dammit Hanky, you´re losing it.

2009-05-24 @ 10:53:54
Postat av: Anders

Fortsättande?

Har dyslexi-förbundet möjligen hört av sej?

Floyd?

Dammit Hanky, you´re losing it.

2009-05-24 @ 10:57:03
Postat av: ellen

nä jag gillade sailor bättre.

2009-05-26 @ 00:22:38
URL: http://colormehappy.blogg.se/
Postat av: Muddrarn

Crestor!

2009-05-26 @ 14:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback