Cirkus

I måndags fick jag via en anonym källa på en av Sveriges största leverantörer av tredjegenerationstelefoni veta att rekryteringen till deras kundtjänst ska ske genom att man skickar in en videosnutt på sig själv. Denna snutt kommer sedan läggas upp på hemsidan så att allmänheten (nåja, de som besöker sidan) kan rösta på den som de finner lämplig. Vi skrattade gott åt tokigheten. Att lägga in en utseendeparameter till ett arbete som borde premiera radioutseende verkar ju synnerligen befängt.

I tisdags fick jag syn på en artikel där en mycket nöjd personalchef berättade om sin idé och nydanande läggning.

Tycker jag då att detta är innovativt?

Nej.

Jag tycker nog snarare att detta tvingar arbetslösa p.g.a. dessa dåliga tider att bete som cirkusapor i jakten på ett jobb de egentligen inte vill ha. I samma skola med de som antyder att tiggare åtminstone kan lära sig att spela ett instrument. Eller kanske stå på huvudet och sjunga "we shall overcome".

Helvetes idioter.

//Johansomfan blir extra arg då han utbildar sig till detta

Kommentarer
Postat av: arne

Utbildar du dig till en helvetes idiot?

2009-05-07 @ 16:20:36
Postat av: ellen

gött, som förnedrings-TV fast på riktigt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback