Trendsetting

Jag, Juden och Heino kom här om dagen allmänt in på ämnet mousserande vin. Mer i synnerhet vilken flarra man ska knipa för att bli glad i både kropp och plånbok (vissa säger börs, det är också OK). Det självklara svaret är ju Törley eller Chapel Hill. Då säger Juden att han läst en krönika av nån schomme som säger att dessa sorter är helt ute. Livrädd för att dricka okreddigt sprattelvatten så finner jag till slut Carl Reinholdtzon Belfrages krönika i NÖJESGUIDEN. Med fejkad ironi berättar han om sina favoritmousserande som han tycker vi ska dricka. Min spontana reaktion är att det är ganska larvigt att, i en krönika, ha som huvudsyfte att sätta trender. Han måste trott att han vaknat upp som David Beckham anno 1999.

Om nu Carln hade hittat alternativ i samma prisklass så hade jag mer än gärna insupit dessa. Tyvärr kostar dom 3-4 cheeseburgare mer. Min poäng är således att vem fan vill köra omkring i en rostig Trabant om man har råd med en Mustang?

Nä. Jag kommer även i fortsättningen svettas ut rosé-Törley på måndagsbandyn.

//Johansomfan

Kommentarer
Postat av: Anders

finns bara ett mussevin: Crement de bourgogne, eller hur det nu stavades.

Men var försiktig vid ippkorkning, en gång for det vin på min tröja....hahaha....och på börsen.

Postat av: Muddrarn

Jag föredrar rött (tror det heter så)!

2009-03-12 @ 14:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback