Köhopparen

Var nyss på Coop för att handla lite tomatkross då jag stötte på den värsta sortens köhoppare.
Det var lång kö till kassorna och jag ställde mig lydigt i väntan då jag ser att tanten framför mig börjar rycka i nåt slags tvekande rörelser. Hon spejar och spanar vilken kö som verkar gå snabbast och kastar hela tiden ett getöga på kön till vänster om oss. Då gör hon det. Hon glider över i den vänstra kön.
Jag tänker direkt att man aldrig ska byta kö och att hon antagligen kommer att ångra sig, då jag ser att kärringjäveln börjar röra sig mot vår högra kö igen.
Hon stannar mellan de två köerna och verkar fortfarande tveksam om vilken hon ska välja. Så nu kör hon igång med en slags gardering, då hon köar för sig själv mitt mellan de två raderna av folk.
Mina ögon börjar dra ihop sig av ilska och jag önskar jag vore modigare och kunde knacka henne på axeln och fråga vilken kö hon står i. Ge henne en sekunds betänketid och få slut på hennes såsande i garderingsposition.

Så sker det. Hon ser att den vänstra kön går snabbare och hon glider försiktigt in i den. Jag fantiserar om att det står någon ilsken herre längre bak i den raden som river i men hon verkar få våldta kösystemet precis hur hon vill.
Så när nu min kö ökar farten och jag är näste man på tur för att rada upp varor på snurrbandet så händer det. Den falska helvetestanten trycker sig in framför mig. Hon hoppar kö precis vid bandet!
Jag säger ingenting, men låtsas som om jag inte ser henne och markerar min position genom att sätta fram foten framför henne och stöta till henne med min korg.
Då ger hon tillbaka! Hon lägger mer tyngd och trycker sig in.
Jag är chanslös.

Jag knyter näven.
Jag är så feg. Kunde ha satt dit en köhoppande kärring men lät henne göra som hon ville.

/Hank

Kommentarer
Postat av: Harry Morgan

You know what I told you Dexter. Bad people need to be punished for their actions.

2009-03-27 @ 18:46:32
Postat av: Elak

Vilken jävla helvetesavkomma till tant.



Precis sån ska jag bli när jag blir gammal. Och ha sjutton katter.

Postat av: Linn

Men fy fan.. Mod Henke, mod! Bort med asen!

2009-04-14 @ 16:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback