Apoteket

Börjar reda känna av snuva. Gick till Apoteket Shop på Götgatan. Där kunde man inte hämta ut receptbelagda läkemedel. Personalen var obehagligt trevlig. Jag kände en isande privatiseringsvind i mitt gogglebrända ansikte. Drar mig till minnes när jag skulle inhandla öronproppar på ett (privatiserat) apotek i Oslo. Då jag lade fram de minst svinsdyra propparna blev jag ombedd av den oerhört trevliga personalen att ta en titt på ett annat gäng, väldigt svindyra, proppar. Då jag menade att jag tyckte det räckte med att betala halva Ugandas statsskuld för att slippa Steffos snarkningar försökte personen på andra sidan disken sig på en entusiastisk men lam pitch att jag inte kommer att ångra mig. Jag såg nog hur hon gned sina feta provisionsfingrar i fickan. Tack men Nej tack sa jag och tog fulpropparna.

Johan ETT Apoteket NOLL.

Johansomfan smygtwittrar i bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback