VAB

Igår var det fredag och vi passade på att supa till.

Det blev en väldigt spontan liten fylla, där jag slumrade i soffan, J pusslade och Snickar´n lekte med Spotify samtidigt som vi drack vin, öl, rom och tequila.
Jag har i mina yngre dagar nästan aldrig haft några problem med dagen efter. Har oftast vaknat och varit pigg och skrattat åt dem som klagat över huvudvärk och orolig mage.
Idag är jag en av dem som klagar.

Vaknade 10:35 med en snickarverkstad för parkinsonsjuka i huvudet och en mage som ville vända sig ut och in. Ändå var gårdagens fylla inget rekord, utan jag var lagomt fredagstipsy.
Nu är klockan 14:36 och jag funderar på att äta något annat än några ostkrokar jag petat i mig och kanske utföra något kreativt på denna lediga dag. En dag som blivit en vab-dag ( vård av bakfylla ).

Är det åldern som ger mig ytterligare tecken på att blöjor och demens är min framtid, eller var det kanske utmattningen från jobbet som spelade in. Eller kanske det faktum att jag dricker på tok för sällan?
I vilket fall som helst så ska jag äta nu.

/Hank

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback