Gammel´n

Fredag.

Jag kommer hem runt klockan 17:00 efter en hektisk dag på jobbet. Jag duschar och städar sedan en sväng innan en portion Pad Thai sväljs ner.
När klockan slår 20:00 lägger jag upp fötterna på vardagsrumsbordet och gissar resmål tillsammans med Oldsbergs På Spåret.
Nu har fredagskvällen blivit 21:00 och jag slumrar lite i soffan. Jag somnar.
Sover av och an fram till 00:30 ungefär då sängen kidnappar mig.

Sen blir det lördag.

J ser idag en annons om en ny klubb hon tror är rolig. Jag ger som förslag att vi kanske kan gå dit, men hon svarar med att hon inte tror att jag kommer tycka det är roligt där.
Eftersom det antagligen är hög musik och massa blinkande lampor.....

Nu sitter jag och tittar på Stjärnorna på Slottet. Sneglar på golvet där ett nytt pussel ligger ofärdigt. Ska jag fortsätta? På bordet framför mig står två flaskor. En med Rom och en med Tequila.
Jag torkar mina tårar och tar en stor klunk av Tequilan. Hulkar och sväljer ner den sörja som magen kastar upp i min mun som protest.
Jag gungar mitt huvud fram och tillbaka och viskar; jag är ung, jag är ung, jag är ung.

Nej, jag skojar bara om det sista.
Jag har redan satt mig på golvet och pusslat. Fast med en ungdomlig Rom & Cola i handen.

/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

hahaha oj vad jag känner igen mig. igår tänkte jag ge ungdomligheten en chans, dvs ha lite rajraj. det slutade med att jag tog en snus som jag inte skulle tagit.. om du förstår.

jag tycker det är mycket trevligare att spendera helgkvällarna framför på spåret eller stjärnorna på slottet.

Postat av: syrran

Men i kväll är det ju bingolotto! Och jag har just städat burkskåpet....

2009-01-18 @ 11:30:42
Postat av: Muddrarn

Shit vad du har blivit Svensson!

2009-01-18 @ 13:57:40
Postat av: Linn

Ledsen Henke.. men det faktum att du sitter med en rom o cola h e m m a vid p u s s l e t gör dig knappast till den ungdom du önskar vara. Snarare tvärtom. Vlken ungdom tar sig en rom och cola utanför festliga tillställningar? Tänk om!

2009-01-19 @ 17:18:49
URL: http://linnhelene.blogg.se/
Postat av: Hank

du är tänk om.

2009-01-22 @ 18:59:42
URL: http://hanky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback