Ett steg i fel riktning

Jag glömde min lunch idag och fick därför göra ett stopp för att inhandla någon lämplig föda. Efter att jag ätit och rullat iväg i min bil igen fick jag syn på något som fick mig att vilja stanna och måla vägkanten med min nyss intagna föda.

En framtidsvision svepte in under mina ögonlock, en inblick i mitt framtida liv som postbilschaufför där jag...växt lite..så att säga.
Vad som framkallade denna ångeststen?



Jag såg mig själv om några år. Några år av BurgerKing-cola i min dryckeshållare.
Jag stannade genast och kastade den kvarvarande colan och bytte ut den mot en vattenflaska. Även om mitt arbete mestadels består av springa i trappor med aptunga paket så kan jag inte ta mig själv på allvar om jag åker omkring med snabbmatskräp i bilen. Det går inte.

Så idag var sista dagen jag köpte snabbmat under arbetstid. Min gula bil ska härmed förbli en träningsmaskin som endast fyller på mig med vatten och frukt. Dryckeshållaren ska förbli tom.

Annars ser jag ut så här om några veckor...



/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

hahaha gud vilken härlig gubbe! kan du inte satsa på att bli som han istället?

Postat av: Johansomfan

jag undrar om hans navel smakar oliv.

2009-01-23 @ 11:22:22
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: Anders

jag skulle ha mest ångest över att bilen är högerstyrd.....snuskigt.

2009-01-24 @ 06:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback