Anger Management

Jag har alltid haft väldigt svårt för personer som är hetsiga under sin bilkörning. Ni vet såna som skriker, tutar, blinkar med lampor så fort någon annan gör något litet fel i trafiken. Jag har alltid gömt mig under min mössa när någon som kör en bil skriker; - Men blinka då för i helvete kärringjävel!

Jag har liksom aldrig förstått varför man hetsar upp sig nåt så djävulskt för något så betydelselöst som om en gammal tant glömmer blinka i tid.

Men idag blev jag rädd för mig själv. 

Eftersom jag spenderar en del tid i min gula-fula bil så händer det ganska ofta att jag råkar ut för trassliga sitationer, något jag aldrig direkt brytt mig om tidigare. Men idag märkte jag till min förskräckelse att jag börjat förvandla mig själv till en hetsförare. Jag bankar handen mot ratten nervöst vid rödljus, skriker svordomar när folk gör klantiga saker och idag kom jag på mig själv att högt skrika; - Men sväng då din jävla klantjocke!

Det här är en sida av mig som jag aldrig vill veta av. Jag skäms direkt efter att jag gör sådana saker. Som att jag ironiskt gör tummen upp till någon tok som svänger ut direkt framför mig så jag får kasta mig på bromspedalen. ( Jag är på tok för feg för att visa det långa fingret ).

Men det är stressen som gör det. Från 07:15 till 15:50 har jag maxpuls och stress från topp till tå, vilket gör mig väldigt känslosam verkar det som. Det måste gå fort och ställer någon farbror i keps till det så skriker stressen inom mig. Jag vill inte vara sån. Jag vill hellre vara gubben i kepsen som ställer till det för folk som har bråttom.

 

/Hank


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det faktum att du använde skällsordet "klant-jocke" visar att du innerst inne är en god människa.

2009-01-30 @ 19:54:57
Postat av: ellen

"Men sväng då din jävla klantjocke!"



Hahahahaaaa! Du måste varit otroligt förbannad för att yttra sånna skällsord.



Capt. Stubing ja, den mannen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback