Spartips!

Såhär i dåliga tider kan det vara bra med tips om hur man kan smyga åt sig några extra kronor vid månadens slut. Vi upptäckte ett helt fantastiskt sätt igår.

Hade en kasse med burkar som skulle pantas så vi traskade ner till Coop för att göra detta, samt handla några förnödenheter. När nästan hela kassen med pant var klar så sade maskinen stopp. Det var fullt i maskineriet och vi blev ombedda av roboten att invänta personal.
Efter några minuter tröttnade vi och lämnade resterande pant i kassen bredvid autmoaten. Vi tänkte att det säkert finns någon som behöver burkarna mer än oss och kände oss snälla.
När vi handlar färdigt och var på väg ut såg vi att vår kasse stod kvar vid pantautomaten. Vi såg på varandra och tänkte att vi lika gärna kan ta hem burkarna nu och panta dem sen, om nu ingen ville ha dem.
Jag ryckte kassen och vi traskade hem. Bara för att efter några meter märkte jag en skillnad i kassen. Jag tittade ner i den och till min förvåning var det nu mer pant i den än när vi lämnade den.
Jag tittade mig om. Skämdes.

Jag hade just gjort det snålaste man kan göra. Ställa upp en fejkpantkasse vid en trasig automat, så folk tror att maskinen inte fungerar utan att man ska snällt lägga sin pant i kassen. Sen kommer jag och norpar den. Ett riktigt fult trick.
Vi var tvugna att springa hem utifall någon som lagt burkar i kassen såg mig när jag tog den.

Men vi tjänade nog en rejäl hacka på tricket. 4-5 kronor.

/Hank

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback