It´s the sound of the police

Insikten om hur stark viljan att hitta fel hos sina antagonister är slår mig ibland. Är ett liv i full symbios ett utopiskt samhälle? Jag tvivlar starkt på det när jag känner hur bra jag mår när vattnet forsar över min kvarn.

Dom som står för bevattningen idag är pikétpolisen i Malmö (Tryck
här om ni inte förstår vad jag dillar om).

Här har jag gått omkring i villfarelsen att pikétpoliser skulle vara rasistiska, ointelligenta gorillor som gillar proteinpulver och att spöa kärringen.

och PANG. Det var visst så.

Nåja.

Rasistiska i alla fall.

När ena snubben på klassisk inavelsskånska säger nåt i stil med "lilla jävla apajävel" vill jag ju bara långsamt väsa: Det heter apjävel, din dumma dumma människa. Med det är klart. Det är ju inte hans fel att Mammi och Pappi är syskon.

Ps. Jag vet att polisen har ett svårt arbete. Jag kan inte nog understryka hur lite jag, i det här fallet, bryr mig om det.

Tillägg: Hörde nyss på radion att Syndikalistiska Ungdomsföbundet hyllar skokastning mot en israel som hållit föredrag på Stockholm Universitet. Ville bara kommentera hur patetiskt jag finner detta. Tänker på dessa som jag kallar för Nackavänstern, som med stora ord förespråkar sin förträffliga humanism (eller framförallt andras tillkortakommanden i samma ämne) men som skiter knäck vid tanken på att behöva färdas till lokaltrafiknätets slutstationer. Slut.

//Johansomfan

Kommentarer
Postat av: ellen

Hahaha mammi och pappi är syskon!

Jag tycker förresten det är coolt att jag efter första meningen i era inlägg kan avgöra om det är Henke eller du som har skrivit.

Postat av: Elak

När ena snubben på klassisk inavelsskånska säger nåt i stil med "lilla jävla apajävel" vill jag ju bara långsamt väsa: Det heter apjävel, din dumma dumma människa. Med det är klart. Det är ju inte hans fel att Mammi och Pappi är syskon.



- Fantastiskt! Jag skrattade så jag dog.

2009-02-06 @ 14:22:59
URL: http://michaelaks.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Jag, Emelie och Johanna såg 15 poliser där utanför föreläsningssalen. Jag fick nästan nackspärr när jag skulle smygtitta på de tre dom tog ut och bojade :)

2009-02-06 @ 23:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback