Aldrig

Igår kom det.
Inte den allmäna pensionen, inte skatteåtebäringen utan ett vidrigt litet brev jag trodde vi var skonade från. Det var ett informationsbrev om ombildning av hyresrätter. Vår gata är utvald att undersökas om de boende är intresserade av att ombilda till bostadsrätter.
Jag sätter ett stort jävla kryss i "Nej, tack."

Jag hoppas verkligen majoriteten av de boende här är inne på samma spår. Annars tänker jag ställa till med ett jävla liv här. Gå på möten, protestera och sätta mig på tvären för denna satans idé. Här ska hyras, inte ägas.

/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

Det är den lilla människan mot världen. I root for you.

Postat av: Anders

jaså vad kan eran lya vara värd då?

2009-02-22 @ 20:57:30
Postat av: Hank

6-7 miljoner.

2009-02-22 @ 21:28:12
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: Muddrarn

Du kan vara lugn, kapitalisternas tid är förbi!

2009-02-23 @ 14:54:52
Postat av: Linn

Dåligt uppdaterande här tycker jag. Usch!

Hoppas ni får som ni vill med lägenheten.

2009-02-24 @ 12:34:07
URL: http://linnhelene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback