Lampan

Imorse när jag kom upp i vardagsrummet fick jag känslan av att det var dags att byta lampa i fönstret. Klockan var 05:50, ( ja, jag vet, smått märkligt att stiga upp så tidigt en lördg ), så det var fortfarande lite mörkt ute vilket gjorde vår lampa extra påtaglig. 
Vi har behållit den upp för att den gav sådant fint ljus, men nu kanske vi måste tänka om. Det fina ljuset kanske endast ska finnas där en viss årstid och jag kan tänka mig att detta sticker i ögonen på våra grannar.



För behåller man sin adventsstjärna i fönstret för länge så är man en tok. Det är så det är.
Folk som går förbi tittar upp och ser stjärnan;

- Men titta Olle, en adventsstjärna i April!
- Ja, Suck, verkar bo knarkare alla hus nuförtiden.

Men nu känner jag att ett lampbyte måste ske. För det är tamejfan vår nu.

/Hank



Kommentarer
Postat av: Anonym

think outside the box Henke, måla om den eller nåt. Det är bara fantasin som sätter reänsen i det här fallet.

2009-04-18 @ 19:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback