Adlibris

Nu har jag huvudbry.
Förra veckan matade vi in en liten bokbeställning på Adlibris hemsida i tron om att snabbt, smidigt och billigt få hem våra böcker. Tanken var att de skulle komma innnan fredag, då vi skulle spendera flera timmar i en bil till stockholm.
Men på fredagen hade inga böcker kommit och vi började sura lite. Jag undrade vad som tog sådan tid, då vi även betalat extra för att få snabb frakt.
Så på lördagen hade J fått ett mail.
" Tyvärr är samtliga titlar försenade från förlaget".

Jag tror inte på det.
Hur kan alla titlar, ganske spridda i lektyrens land, vara försenade?
Tråkigt som det var så tänkte vi att de borde väl komma i början på denna vecka. Men nu är det snart fredag och inte ett spår av vår boklåda. Inte ett pip på mailen och jag hatar nu Adlibris.
Det ska inte ta sådan lång tid när man beställer via nätet, för annars kan jag ju lika jävla gärna traska ut och leta upp böckerna själv. Det är i ren lathet man klickar runt på Adlibris och fyller en virtuell kundkorg.

Så dyker det upp ett exempel till på Adlirbris inkompetens. J hade i sin förra beställning fått fel bok, något som strulade till sig rejält och nu hörde jag att Emsan hade varit och harvat i deras kundtjänst. För att efter beställt en skolbok på deras hemsida, en bok som tog vä'ldigt lång tid på sig, fick hon ringa och undra var den var. Kundtjänsten började då säga att Emsan gjort en "specialbeställning" och det blivit lite krångligt.
Men Adlibris kan dra åt helvete för det var ingen specialbeställning, utan bara de som glömt att fixa ordern.

Jag är arg. Beställer jag från internet vill jag ha det snabbt och smidigt. Kalla mig lat, men att vänta i två veckor har fått min bägare att börja spilla.

/Hank

Kommentarer
Postat av: Anders

om du ändå hade gjort det via posten på någe vis.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback