Världens sämsta

Jag hade ett rejält mål den här hösten. En sak jag tänkt göra och egentligen måste göra för att mina framtida planer skulle fortskrida på det tänkta sättet.
Men, så kom vi till den punkten att jag antagligen går runt med världens mest urblåsta huvud. En billig ursäkt till hjärna ligger som en liten påse lök däruppe och pumpar bara på egen vilja ut lite tankar och information till mig, vilket får mig att missa saker.
Som att missa detta, höstens mål.

Jag skulle ju göra min debut på Högskoleprovet.
En viktig debut då jag tänkt råplugga och med lite tur skriva ett bra resultat, vilket skulle underlätta mina skolsök till våren.
Men nu ligger jag här och skäms.
Sista anmälningsdag för att skriva provet var tydligen i måndags och i måndags hade jag inte en jävla tanke på att anmäla mig. Så har ännu en gång lökpåsen där uppe spelat mig ett spratt och jag kommer få skjuta upp mina tänkta studier ett tag till.
Helvete.

Jag ska under dagen göra allt för att få försöka anmäla mig ändå, även fast det är försent. Kommer jag bara upp med en riktigt lämplig ursäkt kanske de låter mig slinka in på ett hörn men det känns lika troligt som att hitta matchande strumpor på morgonen.
Annars får det bli ett blåsjobb på någon dammig professor.

/Hank

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback