Ska detta vara jag?

För en tid sedan tog jag upp Moby här på bloggen. Hade fått flera kommentarer om att jag var så hiskeligt lik Moby så jag var tvungen att försöka hitta någon slags liknelse, men tror det bara är glasögonen som ser likadana ut.
Nu har jag fått två kändisar till på mig.

När jag precis kommit hit till Göteborg var jag ut och fick under kvällen en ny bekant som satt och försökte komma på vem jag var lik.
Men gud, du är så himla lik någon. Åh, vem är det?
Så lät det hela kvällen men varken jag eller hon kunde komma på vem det var.

När jag någon vecka senare träffade henne igen utbrister hon högt:
Olle Sarri!
De andra i sällskapet brast ut i skratt och nickade instämmande. Jag försökte spegla mig i ett skyltfönster.

Den tredje knäckte J när hon sken upp och sa att jag var lik Torkel Pettersson.
Jag antar att det inte bara jag som ser ett mönster?

När man är flint som mig, så blir det tydligen väldigt lätt att se ut som andra. Eller, se ut som andra som är flint.
Men fan Hank, är inte du lite lik Loket Olsson?
Jo, jag kanske är det.
Här är i allafall jag, om man sätter samman dessa tre män:


Så, flint och lite ansiktshår är melodin. Vi är som en familj som skyddar varandra, vi håller ihop och vi ser likadana ut allihopa.

/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

jag tycker bara du är lik moby.

Postat av: Linn

Ja, vinnaren är utan tvekan Moby.

2008-10-14 @ 15:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback