Presschefen rättar

Som ni vet så har vi en press & säkerhetschef här på bloggen.
Idag var han inne och granskade bloggen och slog genast på stora trumman efter han läst mitt Dreamteam-inlägg. Tydligen räcker det inte att ha hand om pressen samt vår säkerhet utan nu kliver han även in som en skolfröken från 30-talet och smiskar oss på fingrarna vid faktafel.

Det han retat upp sig på är att jag valde Knut Knutsson, som enligt mig skulle kunna urskilja antika vapen på håll, vilket jag verkligen var ute på tunn is med.
Det är Max Sjöberg som är vapenexperten av Antikrundanfolket, så vill jag vara på den säkra sidan med fakta om vapen så skulle han vara vid min sida.
Men jag chansar, jag tar ändå med mig Knut på uppdraget. Även om han inte är vapenexpert utan kan sin sak inom möbler och allmoge tror jag även han kan lite om pikkadoller och kulsprutor.
Sen skulle Knut vara väldigt nyttig om de beväpnade männen kanske låst in några djungelbarn i ett skåp från 1700-talet.

Samt att jag tror att jag skulle ha mycket roligare tillsammans med Knut på festen efter det lyckade uppdraget. Vi kunde ha whiskeyshot-tävling, klappa varandra på axeln och skratta hejdlöst och frigörande.
Det skulle aldrig Max Sjöberg göra. Han skulle skruva isär skjutdon och sniffa krut från toaringen.

/Hank

Kommentarer
Postat av: Johansomfan

haha. motivera att du skulle ta med dig själv.. solkatt med skalpen i zeniten?

Postat av: Hank

haha

2008-09-18 @ 17:53:39
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: Linn

Oo, vad trevligt! Nästa helg jobbas det.. men jag och ellen smygpratade lite om en ev partyafton på lördagen. Kanske ska get together då? Kan ju höras när det närmar sig!

2008-09-18 @ 19:12:14
URL: http://linnhelene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback