Partille - Del 2

Vi gick till Partille.
Det var en strapats långt över mina förväntningar då gångtiden slutade på ca 40 minuter, men när vi väl var framme möttes vi av ett rejält köpcentrum.
Det var tamejfan större än Valbo.

Vi stegade in och slogs genast av tanken om vad vi egentligen hade där att göra. Utan kapital för att inhandla större saker ställde vi direkt våra steg mot Godishavet.
Godishavet var verkligen ett hav, ett hav av godis,
Där fanns allt man kunde önska sig i sockerväg och påsen vi började plocka i fylldes snabbt upp till bristningsgränsen. När kassörskan ställde den på vågen skämdes vi.
107 kr.
Jag har aldrig köpt så mycket godis någon gång. J var tvungen att lite försynt säga att det var till en en fest när kassatanten ojade sig om att vi slagit på stort i fettväg.

Efter det köpte vi en flaska Rosita och ett paket juice, vilket fullgjorde vår vuxenshopping.

Jag fyller snart 25 och köper snask för 107 kr en tisdagkväll.
Jag är vad jag äter.

/Hank

Kommentarer
Postat av: Johansomfan

men vafan, ni gick ju till Partille!

Postat av: Svanen

Du köper ju alltid godis för 107 kr!?...

2008-09-17 @ 00:41:23
Postat av: Anders

Partille låter norrländskt. Gick ni till Norrland?

2008-09-17 @ 05:54:35
URL: http://scorched.blogg.se/
Postat av: Muddrarn

Sa jag att 3 har en butik i Partille

2008-09-17 @ 16:11:06
Postat av: Johansomfan

Muddrarn, nu ska jag ge dig ett tips. Ett tips till dig som novis från mig som veteran. Frågor ska alltid avslutas med ett frågetecken (?). De kan annars förefalla en smula substanslösa.

2008-09-17 @ 16:23:42
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: Muddrarn

Tack för tipset!

2008-09-18 @ 15:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback