Mitt Dreamteam

En tanke slog mig häromdagen.
Vilka skulle jag egentligen välja, om jag fick fria händer att välja ut mitt eget "dreamteam" för ett livsfarligt specialuppdrag?

Ponera att läget är på detta sätt:

Djupt inne i Bolivias djungel har beväpnade män tagit över den lilla djungelbyn Kipp`´hongo´, som enbart bebos av små söta djungelbarn. De beväpnade männen styrs via små hjälmar vilka skickar elektriska impulser till deras hjärnor, vilka blir till orders. Lyder inte de beväpnade männen den order de får genom impulsen blir de själva dödade.
Den som styr allt detta är den livsfarlige forskaren Callo de Cop, en italiensk fascist som tagit hjälp av sin djävulsapa i ett försök att ta över och kontrollera världen. Callos första mål är att härska i djungeln, då hans plan är att med djungelträd tälja långa vassa pinnar som han sedan kan hota folk med. Ett plus är även att i djungeln finns bananer till hans krävande kompanjon djävulsapan.
Nu har Callos beväpnade män stormat byn och bundit fast alla små söta djungelbarn och det är upp till mig och mitt dreamteam att lösa problemet.
Vilka ska jag välja att ha med mig på mitt livsfarliga uppdrag?

Den enklaste utvägen vore ju att ta Rambo. Han ensam skulle ju utan ansträngning överlista och knivslakta alla de onda, men på något sätt känns inte detta rätt.
Jag vill ha ett team, ett bra gäng som tillsammans fungerar bra i grupp och kan göra ett bra jobb.
Efter långa funderingar har jag kommit fram till följande:

Macgyver:

Ett självklart val. Vem kan säga emot mig? Maccan får stå för alla fredliga lösningar då han ej använder våld, vilket betyder fällor, luriga ljud som får de beväpnade männen att stirra åt fel håll samtidigt som mitt dreamteam rör sig närmare. Jag tror att Maccan skulle kunna hitta massa saker i djungeln som han kan använda till uppfinningar och tillbehör. Jag är nästan säker på att ett blåsrör med förlamningsmedel från någon växt skulle tillverkas.

Chuck Norris:
En till självklar. Chuck fixar biffen brukar man ju säga och att ha honom vid sin sida vid ett specialuppdrag som detta skulle kännas tryggt. Rundsparkar, dropkicks, uzis och skägg, vad mer kan man begära? Han får leda det taktiska samt stå för det mesta av våldet då jag känner att han är bäst lämpad för detta.

Knut Knutsson:
Kanske oklart för er men i min bok är han självskriven. Minns ni att jag skrev att männen som fångar djungelbarnen var beväpnade? Just det. Vem, om inte Knut, kan på på håll med hjälp av en kikare se om deras vapen är antika. Det kanske är så att Callo har försett sina hjärntvättade soldater med gamla vapen som endast fungerar ibland, information som skulle vara oumbärlig i detta uppdrag och detta skulle Knut kunna ge oss. Hans intresse för skåp skulle även komma till väl hands.

Babben Larsson:
Sist men absolut inte minst, skulle Babben få följa med. Med hjälp av hennes otroligt gamla och tråkiga skämt och en megafon skulle hon från ett djungelträd kunna tråka ut och driva de beväpnade männen till vansinne. Skulle deras elektriska hjälmar skydda dem från trist humor kunde man som plan B rulla henne från en hög kulle ner mot en klunga beväpnade män och på så sätt göra en "strike" och ta ut 10 livsfarliga soldater i en knock. Eller bara använda henne som sköld när Chuck dundrar fram för några dödliga karatesparkar.

Det finns många fler jag skulle kunna välja, men för just det här uppdraget känner jag mig just nu nöjd. Jag tror Callos onda planer lätt skulle krossas av mig och mitt dreamteam. Man får även tänka på att man inte får vara för många på ett uppdrag i djungeln.

/Hank

Kommentarer
Postat av: Johansomfan

Var målet med Callos övertagande av djungeln att kunna tälja långa vassa pinnar, för att kunna slentrianhota?

Postat av: Anders

Han låter farlig den där Callo. Instämmer med Johan....ett jävla projekt för att kunna hota folk med pinnar, och vill han bara hota för hotets skull eller vill ha komma nånvart med att hota folk på random?

2008-09-18 @ 09:59:02
URL: http://scorched.blogg.se/
Postat av: Hank

men..han ska ta över världen..men börjar med djungeln, så att han pinnar för att SEN kunna hota folk.

2008-09-18 @ 10:50:57
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: ellen

henke det är ikväll! jag återkommer med betyg och recension.

Vet du, igår hängde jag med papa brö.

2008-09-18 @ 12:06:56
URL: http://colormehappy.blogg.se/
Postat av: Muddrarn

Rättelse!!



Jag fann genast ett fel bland dessa "superpersoner"

Knut Knutsson skulle inte ha en chans att bedömma vad det är för vapen fienderna har då han inte kan ett skit om vapen.



Jag hoppas du genast byter ut honom mot Max Sjöberg

som är den sanna experten på antika vapen.



Ni kan hitta honom på följande adress:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=81655



Mvh

2008-09-18 @ 16:16:56
Postat av: Johansomfan

haha.. nä just det hanky. Föreställ dig att dom visar upp ett svärd för knutte och frågar honom vad det är. Han svarar att han inte har en aning för "att han inte vet ett skit om vapen".

2008-09-18 @ 16:29:53
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: Hank

Sant, jag tog nog mest Knut för hans underbara personlighet, inte för hans vapenkunskaper. Fel av mig. Men som jag skrev så är hans expertis inom skåp och möbler även användbar vid ett sånt här uppdrag.

2008-09-18 @ 16:35:35
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: Anders

men nu gick du tillbaka till ruta ett igen. Han vill ta över världen.....ok.....men han börjar i djungeln för att kunna tillverka pinnar för att SEN hota folk......ok.........men var det inte meningen att han skulle börja i djungeln och SEN ta över världen. Men iofs så är det väl ingen som har provat ta över världen genom att hota folk med pinnar. Men jag undrar bara en sak. Vad kommer Callos män att säga/göra när dom står med sina skräckinjagande pinnar och "hotar folk"?

2008-09-18 @ 22:26:47
URL: http://scorched.blogg.se/
Postat av: Hank

Såhär är det, om det nu ska vara så jävla svårt att förstå.

Callo tänker ta över världen och göra den till en elak plats. Som steg 1 i sin plan över världsdominans så börjar han med att erövra små djungelbyar, eftersom dessa oftast är väldigt lätt att erövra pga av dess dåliga beskyddning. Efter att han tagit över djungeln hugger han ner alla träd, gör långa pinnar som är vassa nå in i helvete.

Med dessa vassa pinnar skickar han sedan ut sina män som på långt håll kan stå och hota folk att ge upp och ge över all makt till Callo.

Hans män kanske säger så här när de hotas;

- Åoi! Du! Du med hatten! (viftar med den vassa pinnen framför ögonen).GE all makt till Callo nu annars sticker jag dig! (REtas med den vassa pinnen framför honom, sticker honom lätt på kinden).

Så anders, tänk dig nu 100 000 000-tals män med dessa pinnar som går runt att hotas. Inte så jävla kul va? Nej, inte så jävla kul!

2008-09-19 @ 11:50:45
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: Anders

ok, kolla min blogg.....

2008-09-20 @ 16:03:47
URL: http://scorched.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback