Hjärtlig bonus

Blir man bonuskunder hos olika företag eller tjänster brukar detta belönas med någon slags förmån. Kanske ett presentkort, ett extra läppstift eller en scartcabel från SIBA när man köper en platt-tv.
Igårkväll fick jag och J en fruktansvärt fin överraskning och vad vi antar är en bonusförmån eftersom vi är så pass bra kunder...

Vi hade återigen beställt hem en varsin pizza.
Det blev igen en favorit för oss, en inbakad gorgonzolapizza, utan oxfilé men istället sprängfylld med fetaost. En delikatess och muncirkus som får en att stöna och luta sig tillbaka efter varje liten fettrinnande tugga. Jag har upptäckt det underbara med inbakade pizzor då osten innuti den smält till en härlig massa som bara skriker efter att kasta sig ner i min magsäck.
Men, åter till pizzerians bonussystem.
Då pizzagubbarna redan är väldigt generösa och endast tar 15 kr för hemkörning trodde man inte att de skulle kunna erbjuda bättre deal, men döm av vår förvåning när vi igår sprättar upp den lilla asken och köket skiner upp som om vi precis öppnat den heliga arken.



Pizzagubben hade, bara till oss, gjort ett hjärta ovanpå den ljuvligt doftande pizzan!
Då vi några ( läs många ) gånger innan beställt just denna pizza, men då alltid utan utsmyckning blev vi först otroligt glada över denna gest från bagaren.
Men sen slog det oss.
Ska vi verkligen vara glada över att fått fettbonus? Hjärtat symboliserar ju bagarens glädje till oss, en glädje de bara kan känna eftersom vi är såna stadiga kunder hos dem. Stadig pizzakund = stadig valkmage.

Vi skar sedan tyst upp våra pizzor. Åt dem med njutning men ändå med en viss tanke där bak i huvudet. Stamkund hos en pizzeria med hemkörning. Vad är nästa steg? Lyftkran för att ta sig till toaletten för att morgonurinera?

Hjärtat på pizzan värmde och gjorde oss glada, men borde vi verkligen känna glädje? De vet redan lägenhetsnumret när vi  beställer och säger adressen och ska de nu börja med bonusar?
Jag vet inte jag.
Som tur var drack vi en folköl till detta och inte läsk.

/Hank


Kommentarer
Postat av: ellen

hahaha men gud va fint! jag tycker ni ska vara lyckliga ända in i själen.

tråkigt att du inte kommer den här helgen. men nästa helg på fredan (3:e alltså) tycker jag att ni ska hänga med till leijonbaren på höstfest! på lördagen drar jag till gävle för linn har 25-årsfest.

johan letade snällt i bokhyllan, men äger tyvärr inte boken som du söker.

Postat av: ellen

vad ska du med boken till förresten? pluggar du?

2008-09-24 @ 14:43:31
URL: http://colormehappy.blogg.se/
Postat av: Anders

Jag tyckte det såg ut som en vulva när jag tittade snabbt. Det kan ju även vara så att pizzabagaren, osjälviskt, vill ge lite heads up om hur hjärtat kan se ut om man käkar för många snurror. Men ät och var glada ni.....

2008-09-24 @ 16:25:00
URL: http://scorched.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback