ImseVimse

I helgen berättade min mor något för mig som jag genast avfärdade som rent struntprat. Under en fikastund kläcker hon ur sig att den giftiga spindeln "Svarta Änkan"  nu finns i Sverige. Jag skrattade och sade;
- Lägg utav nu mor.
Men det skrattet fick jag äta upp.

Hon berättade, och min far instämde, att den äckliga jävla spindeln nu spridit sig i Sverige och tydligen stortrivs det perversa aset. Vårt klimat duger tydligen åt spindeln som genom båtar och andra transportmedel letat sig hit för att sprida skräck åt oss som tycker saker med många ben är förjävliga.
Jag äcklades av tanken och försökte slå bort den genom att tänka att det säkert bara påträffats några enstaka gånger när någon importerat grönsaker från någon exotiskt land.

Så gick jag ut idag och läste Expressens löp.....

Där, med stora svarta bokstäver skrek undergången ut i panik. Svarta Änkan-koloni påträffatsi villa i Göteborg!

Jag dog lite.
Tänkte på alla banankartonger vi släpat in i lägenheten i den pågående flytten. Hur de små svarta, giftiga bestarna gömt sig i mina strumpor i väntan på att slå till.
Jag kommer därför framöver trampa ihjäl alla kryp jag ser. Jag skiter i om det kommer regna alla kommande morgondagar.

/Hank

Kommentarer
Postat av: Anders

kolla "imse vimse spindel" så kommer du må bättre.

Jag kollade lite på "ett småkryps liv". Där verkade inte svarta änkan vara särskilt farlig. Jag tror det är båg att den skulle vara ett hot.

Kan väl va lite kul med spänning i tillvaror, alltid gå på tå så att säga.

Postat av: ellen

fy fan jag med! ska trampa ihjäl alla alltså.

2008-10-15 @ 16:03:24
URL: http://colormehappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback