Märkliga Människor

Gröngölingsmannen

Plats: Secondhand i Mölndal

Vi står i kö till kassan.
Jag vänder mitt huvud till vänster och ser där en trave böcker på en hylla. Överst i bokhögen ligger handboken för Gröngölingar, en bok jag så gärna ville ha som barn för att kunna göra samma smarta saker som Knatte, Fnatte och Tjatte.
Jag knuffar till Snickar´n som står bredvid och pekar på boken. Han sträcker sig mot den för att syna den på närmare håll.
PANG!
En hand smäller till ovanpå bokhögen och vi alla hoppar till. Bakom oss står en man iklädd tveksamma kläder. Hans handflata ligger kvar ovanpå böckerna men han tittar inte mot oss. Det är hans bokhög. Utan ett ord tar han sedan bort handen och fortsätter titta åt ett annat håll.
Snickar´n ryggar tillbaka och pustar ut att han inte han lägga sin hand ovanpå boken innan den märkliga mannen daskat sin flata ovanpå den.
Utan att säga nåt står vi kvar i kön.
Det var hans trave med böcker. Hans Gröngölingsbok.

/Hank


Kommentarer
Postat av: ellen

oj shit. han gillade sin bokhög.

Postat av: Anders

Du skulle gått fram till karl, ställt dej, med två cm mellanrum, ansikte mot ansikte, kollat djup in i hans gröngölingsögon och sagt:

"Snälla du, kan inte jag få ligga med dej?"

Sen skulle du tagit skydd bakom snickarn och hoppats på det bästa!

Hejpa!

2008-10-28 @ 05:58:25
URL: http://scorched.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback