Märkliga Människor 2

Mytomanen

Plats: Den lokala puben

Det var en regnig lördagskväll då vi slog oss ner i baren på den lokala puben i vårt nyinflyttade område. Efter ett tag f¨r jag ofrivilligt börja prata med en man som sitter en bit bort.
Det som börjar som en vanlig fyllekonversion slutar i en ljugarfestival som heter duga. Eller var allt han sa sanning?

Det börjar med hans fader. Det var så han pratade. Han sa fader, inte far, broder och inte bror.
Hans fader i allafall, var tydligen väldigt intressant för Säpo, eftersom han satte inne på gedigen info angående Palmemordet. Info som skulle kunne namnge en mördare.
Efter detta fortsatte det.
Han hade ätit middag med årets nobelpristagare i litteratur, han var släkt med Daniel Westling, hans broder smugglade cigarrer mellan Kuba och Miami och kände Robert DeNiro.
Det fanns ingen hejd och varje gång man öppnade sitt eget kakhål kontrade han med något värre.

Dessutom, det värsta. Han placerade mig i samma fack som honom själv när han sa att hans broder var lång, smärt och snygg och inte som vi två. Jag ville skalla honom. Han trodde även jag var äldre än hans 33 år.
Nej, Mytomanen gillar jag inte och när jag såg honom vid torget idag tittade jag snabbt bort så att han inte skulle känna igen mig och springa fram och ljuga öronen av mig.

/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

hahahahahahahahaaa henke!

det här var roligast:

"Han placerade mig i samma fack som honom själv när han sa att hans broder var lång, smärt och snygg och inte som vi två. Jag ville skalla honom. Han trodde även jag var äldre än hans 33 år."

haaaahahahaha!

Postat av: Anders

Du skulle gått fram till honom, lämnat ca två cm. mellanrum mellan ditt och hans ansikte, tittat djupt in i hans ögon och sagt:

-"Snälla du, kan inte jag få ligga med dej?" eller så skulle du bara skallat honom som du själv var inne på.

2008-10-29 @ 18:21:25
URL: http://scorched.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback