Pingisbluffen

Det finns en man på jobbet jag är på ibland som är dum.
Han är en asiatisk man som bossar över oss om vi är på hans avdelning och jag misstänker att hans mamma inte gav honom tillräckligt med kakor som liten, för han är en otrevlig jävel.
Är något fel, så är det direkt vi som är inhyrda som gjort felet. Även om det aldrig varit det hittills.
Igår märkte han att det blivit felplockat på lagret, något han direkt beskylde J för att ha gjort, något som inte alls stämde. Två gånger passade han på att nästan skälla ut henne innan han satte sig för att lite närmare se sig för vad som var fel, för att märka att någon annan måste ha gjort ett misstag. Ber han om ursäkt för att ha varit otrevlig då? Icke sa nicke.
Han är direkt otrevlig. En gång trodde jag se honom le, men han måste bara ha fått något i halsen.

Utöver otrevligheterna verkade det som han var en hejare på pingis.
Det finns ett pingisrum på jobbet, där turneringar annordnas ibland och vi tänkte stereotypt först att han måste vara mästaren. Vatten på vår kvarn fick vi när vi såg att ovanför hans skrivbord satt något som liknade ett diplom med en pingisracket fastklistrad på. Vi skämtade om att han lever på sin pingis där på jobbet. Att han ibland springer iväg och tränar smashar och sedan kommer tillbaka lika otrevlig som vanligt.

Igår såg jag resultatet från den senaste turneringen.
Han var sämst.
Han hade förlorat alla matcher stort och är en pingisbluff. En otrevlig pingisbluff.
Har han gjort sitt diplom själv? Eller har han åkt till något dagis på sin lediga dag och vunnit i rundpingis över de 6-åriga deltagarna?
Eller så har han stulit diplomet och själv satt dit sitt namn, för sån är han. En otrevlig jävel.

/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

Hua.

Postat av: Anders

klart man skyller på de inhyrda. höh...otrevlig...jo jag tackar jag.

2008-11-20 @ 21:34:11
URL: http://scorched.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback