Julvärd

Här sitter jag, klockan är innan 07:00 och jag är spänd. Om ca 2 timmar kommer beskedet om vem som blir årets julvärd.
Nä, jag ljuger. Jag är inte så spänd. Faktiskt.

Men förhandstipsen på vem det blir verkar i allafall ligga på Kristian Luuk, något som skulle vara trevligt om det stämmer. Kristian är ju mysig och han skulle nog kunna tända det där juleljuset med bravur.
Anders och Måns är även ett förslag jag snubblat över och det kanske är så, att vi vill ha en rolig julvärd i år.

Vem skulle annars kunna fylla rutan som myspysvärd den 24:e?
Jag spår lite:

Per Morberg.
Folk verkar älska hans matprogram. Jag gillar honom som skådis. Förstår inte varför folk vill se honom svettig och rödblommig medan han slarvigt styckar en gris som han själv strypt med sitt bälte.
Istället för att tända ett ljus på julafton kanske han kan trä en ripa på en pinne och säga att det här, det är riktig mat det.

Thomas Quick.
Lur-Thomas. Ljuger han? Dödar han?
Nu vet ingen längre och kanske kan han berätta mellan Kalle och Kan du vissla Johanna?

Ja, det är klurigt. Men 08:43 får vi veta. Håll i hattarna, det blir spännande.
-Va sa ni?
-Ni undrar vem jag vill ska bli årets julvärd?
-Hmm, ja, det borde nog vara......


/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

du har ju svaret på morberg-lagat-mat-gåtan själv. man vill se honom just för att han ÄR "svettig och rödblommig medan han slarvigt styckar en gris som han själv strypt med sitt bälte".

Postat av: Hank

Haha..konstigt. men jag förstår nog.

2008-11-20 @ 11:14:18
Postat av: Anders

annars var det ju längesen man såg loket, eller pekka heino......

2008-11-20 @ 21:29:25
URL: http://scorched.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback