Gäckande pussel

Så här i lågkonjunktur och arbetslöshet behöver man saker som värmer och får en att känna lite ro. Det kan vara en kopp te, en god bok, vackra ord från vår Press & Säkerhetschef eller ett pussel.
Just ett pussel skulle vi lugna oss med igårkväll.

1000 bitar. Smaka på det.
1000 små träbitar utskurna i olika former som ska passas ihop. Ingen lek.

Vi började klokt. Kantbitarna letades ut, för att först bygga ihop ramen för att sedan jobba sig inåt. Men dra mig baklänges på en liten grusväg om inte det fattas kantbitar.
Efter att ha grovletat genom bithögen på golvet trodde vi att vi hittat alla bitar med en rak sida, men efter att ha börjat lägga ihop ramen märker vi att kantbitarna knappt räcker till halva ramen. Det känns lite snopet.
Jag tröstar mig genom att intala mig att kantbitarna finns, bara att vi inte letat ordentligt, men nu vet jag inte längre..

Det är klart, vi tog en fruktansvärd chansning när pusslet inhandlades på en loppis för en blank tjuga, men kom igen. Vem lämnar in ett ofullständigt pussel? Hitler?
Eller kanske en anställd från Lidl i Solna.

/Hank

Kommentarer
Postat av: Johansomfan

vad menar du med en anställd på Lidl i Solna? Skulle det vara ondskefullt att förgifta mat, så att inte uteliggarna ska komma med sina korpfingrar?

Postat av: Hank

Jag tycker det faktiskt är en smula ondsint.

2008-11-14 @ 08:42:07
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: Muddrarn

Tillverkas pussel fortfarnade (ironisk)! Det är ju faktiskt så att dom flesta pussel som man ska lägga har man hittat på en gamal vind lr som sagt på loppis! Köp en nytt o kör på, förväntar mig en bild!

2008-11-14 @ 14:09:08
Postat av: Johansomfan

Muddrarn, när dom är klara finns inte internet längre.

2008-11-14 @ 14:15:15
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: ellen

pussel är ett underskattat nöje, som glömts bortlitegrann i dessa bråda dagar. men tamejfan, om det saknar bitar är det ju inte bra!

2008-11-14 @ 16:05:45
URL: http://colormehappy.blogg.se/
Postat av: Hank

Just det Elsa! Ett bra nöje är vad det är! Bild kommer så klart när första pusslet är lagt. Börja pussla!

2008-11-14 @ 18:04:02
URL: http://hanky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback