Fruktstund

Vi har ju alla märkt att Johansomfan har börjat bli lite trött på saker runt omkring honom, med all rätt. Men idag läste jag en insändare av någon som tröttnat rejält och skrivit in till Metro för att klaga.
Man kan bli förvånad över vad folk har att klaga på.

Jag tänker här ge er dagens insändare i Metro-Göteborg, av förmodligen någon som snart går bananas ombord på Göteborgs lokaltrafik.

Smacka på era äpplen när ingen ser er, tack!

Bordsskick.
Ofta ser man kvinnor frenetiskt tuggande på äpplen i bussar och tunnelbana och ibland även på gator och trottoarer. Jag har inget emot att ni tuggar på äpplen och vet själv att det är nyttigt att äta ett äpple om dagen.
Häromdagen satt jag bredvid en kvinna på bussen som tuggade och smackade frenetiskt på äpplet, och det verkade som hon aldrig hade tuggat och smackat klart, saften och kladdet rann till och med ner på hennes kläder.
Det var som om hon stöddigt skulle visa att hon minsann åt nyttigt.
Snälla, ni som äter äpplen och tuggar så högt att saften rinner ur munnen, varför kan ni inte äta äpplet innan ni går ut?
/ÄPPELTRÖTT

Jag blir så himla nyfiken på vem det är som skrivit detta. Är det ett barn eller en vuxen? Är det Johan som tröttnat på äppelätande kvinnor? För det verkar ju onekligen som att det är just kvinnor författaren bakom insändaren tröttnat på.
Hoppas denna äppeltrötta person slipper smackande kvinnor i framtiden i allafall.

/Hank


Kommentarer
Postat av: Muddrarn

Som skribenten skriver ovan så har nivån på bloggen, av en bloggare tagit form av en lite negativ stämning. Ber därför om en uppryckning från skribentens sida med lite mer substans bakom orden.



Trevlig fortsatt läsning!



Mvh

Muddrarn

Press & Säkerhetschef

2008-11-18 @ 15:44:51
Postat av: Johansomfan

jag är den första att erkänna den negativa stämningen men tycker det är onödigt att hacka på substansen i det jag skrivit.



Btw så måste ni ju hålla med om att signaturen Äppeltrött är en hjälte. Ätande kvinnor har länge varit ett problem.

Postat av: ellen

oj, vilken argsint en. nästan så jag tror att det är nån som skämtar.

2008-11-18 @ 18:18:55
URL: http://colormehappy.blogg.se/
Postat av: Anders

köpert inte......när åkte du TUNNELBANA i ankeborg Göteborg senast??? På Liseberg eller???

åhh....muddrarn du klagar på stämningen men missar sakfelen....shape up.

Men för att kommentera inlägget som sådant så är det väl inte märkvärdigare än att vi förbjuder kvinnorna att äta äpplen. Däremot borde vi som män ta vårat ansvar och uppmuntra vora kvinnor att äta mer banan.

2008-11-18 @ 21:53:35
URL: http://scorched.blogg.se/
Postat av: Hank

Antar att insändaren kom från någon i Sthlm..men det stod likförbannat i Gbg-metro. Du kan vara liseberg.

2008-11-18 @ 23:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback