Fejjan

Jag är ju tidigare försvarat facebooks "tråkighet" med argumentet att tanken nog inte var att det skulle fungera som ett virtuellt Euro Disney.

Varför jag kände mig nödgad att damma av detta vet jag inte nu.

Förmodligen för att ämnet är Facebook. Eller snarare event på Facebook. Blir man inbjuden till ett event där man faktiskt känner människan som bjudit så är det väl på sin plats att skriva varför man inte kan komma vid ett "Kommer inte delta". Det vore faktiskt rent ut sagt ohövligt att göra annat.

Däremot.

Får man ett uppenbart massutskick av typen: "Al Gore ska tala under klimateventet på Globen", behöver man faktiskt inte skriva: "Hade hemst gärna närvarat men kan inte då jag ska på middag hos svärmor i Västerås." Då är det på sin plats att ta sig själv på lite mindre allvar är jag rädd.

Eller så är jag bara uppväxt i Jante.

//Johansomfan


Ta ett litet problem och sätt under förstoringsglas och problemet blir verkligt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback