Ett torsdagshatobjekt

Bio för mig är heligt. Jag älskar känslan när lyset dämpas och jag kurar ihop mig i biostolen i väntan på vad som förhoppningsvis är ögongodis.
Tyvärr har jag börjat tveka inför att gå på "vanlig" bio. För att få den rätta känslan måste det vara någon slags filmfestival eller Cinematek eller någon annan tillställning då de besökande förstår hur man beter sig.
Kalla mig mig tönt och filmsnobb nu, men de senaste biobesöken på en SF-biofilm har nästan enbart fått mig förbannad.

För det är det här med de besökande. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man sätter sig i en biosalong när man sedan under hela filmen ska prata med sin kamrat, tjaffsa med mobilen eller bara allmänt bete sig som ett svin.
I torsdags gick vi på Låt den rätte komma in, en film jag länge väntat på och förväntningarna var skyhöga.
Tyvärr kunde jag inte låta mig njuta av filmen eftersom nedanför oss satt ett långhårigt litet as.

Det började direkt då han och hans kumpaner skulle slå sig ner på raden framför oss, vilket var den första raden. Hans öppningsreplik fick oss alla oroliga och J luktade trubbel från start då han sparkade av sig skorna och sa att första raden är precis som hemma i soffan.
Sedan sattes det igång.
Han skrattade, pratade högt, försökte viska, fällde de dummaste kommentarer jag någonsin hört samtidigt som han fladdrade med sitt långa blonda hår. ( Ni som läser detta och var med den aftonen i Sandviken då jag höll på bli dödad av ett fabiomonster på pizzerian förstår hans frisyr..).
Jag kramade min hand hårt och sneglade mot mina medbesökare som satt i samma krampaktiga position. Vi hatade honom.
Då han för tionde gången försökte göra sig lustig över huvudkaraktärens snor var jag nära. Droppen hade fått bägaren så nära den kunde att bli full och allt jag ville var att smälla popcornlådan över hans fula huvud och snabbt lobotomera honom med en spark i pannan.
Han förstörde hela filmen för oss.
Allt jag kunde tänka på var hur jävla dum man måste vara om man fortfarande i hans ålder går på bio och försöker slänga hur sig lustiga kommentarer som ska locka till skratt. Det funkar inte amigo. ( Det fungerar iofs en gång för George i Seinfeld ).

Min heliga oas är rubbad och förstörd.
Jag vet nu innan jag kryper ner i biomörkret att någon eller några kommer förstöra min afton. Ska det vara så jävla svårt att under de ca två timmarna en film oftast spelar hålla sin käft?
Hyr den eller ladda hem den, sitt kvar hemma i din soffa och prata hur mycket du vill.

För snart går jag 
Falling Down på er alla jävlar som stör min bioafton.

/Hank


Kommentarer
Postat av: Anders

Du skulle gått fram till honom, lämnat ca två cm. mellanrum mellan ditt och hans ansikte, tittat djupt in i hans ögon och sagt:

-"Snälla du, kan inte jag få ligga med dej?" eller kanske popcornlådan var en bättre idé

Postat av: Hank

Haha..du har lösningen på allt AKA.

2008-11-02 @ 12:46:06
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: ellen

henke, du har så rätt. man behöver faktiskt aldrig bli vuxen och tråkig. men det hade varit lättare att hålla sig ung om du och din flicka kunde bo här så vi kunde gå ut och svira varje helg, och ha värsta gänget och göra bus!

2008-11-02 @ 20:40:39
URL: http://colormehappy.blogg.se/
Postat av: Anders

ah visst e han dum som bor på baksidan..

2008-11-02 @ 20:42:26
URL: http://scorched.blogg.se/
Postat av: svappa

haha ja de var en jäkla kväll med fabiomonstret! haha

2008-11-02 @ 23:08:25
Postat av: Hank

Jag tycker ni alla ska testa västkusten!

2008-11-03 @ 02:21:36
Postat av: Muddrarn

Tur man kom till undsättning den där höstnatten för lägen sen.



2008-11-03 @ 16:07:59
Postat av: Hank

usch ja, det var nära ögat att jag lämnade jordelivet den kvällen. Tänk att stämpla ut på en pizzeria i Sandviken klockan 03:28..

2008-11-05 @ 06:35:26
URL: http://hanky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback