En dröm

Det jag nu ska försöka återberätta är en dröm. Inte min dröm, utan det var J som vaknade upp på soffan och utbrast att hon haft en lite märklig dröm.
Jag vet vad ni tänker, att det tråkigaste som finns är människor som försöker återberätta sina drömmar. Men eftersom jag gått runt och fnittrat över detta i dagarna tre nu så är jag tvungen.

Ok, nu åker vi.
( Jag ber i förväg om ursäkt över det fula ord som dyker upp i slutet, men det var så här det utspelade sig. )

Jag och J bodde i ett litet hus, någonstans i Sverige. Vi hade en ganska stor tomt som avgränsade sig av ett rejält skogsparti.Vi trivdes utmärkt och gjorde sysslor i huset som man antagligen gör om man har ett hus.
Men det var tydligen så att jag var lite sur på henne. Vet inte varför, men en irritation fanns där och jag höll mig lite undan, något som J märkte men inte sa något om direkt. Men det var något som skavde under ytan.
Jag kom under dagen in till henne och utbrast på ett stöddigt sätt att nästa helg skulle jag minsann åka på kryssning med mina vänner.
Hon tyckte det lät väldigt roligt och ville att jag skulle fota och filma våra äventyr ombord på båten, något jag besvarade med en axelryckning.
Jag smög sedan iväg ut, något jag hade gjort på den senaste tiden. Jag hade mina vänner där, någonstans runt huset, som jag smög iväg till utan att säga något till J. Hon hade lagt märke till mitt smygande, men vänligt nog inte sagt något eftersom hon antog att jag och mina vänner lekte något i hemlighet. Kanske spelade vi något slags Tv-spel ute i skogen tänkte hon, hur man nu gör det?
Det dröjde i allafall inte så lång tid efter att jag tisslar iväg tills jag återvände till henne. Jag verkade ha fått dåligt samvete efter att ha uppträtt lite tykande tidigare och ville nu ställa saker och ting tll rätta.

"Jag vill visa dig vad vi gör", sa jag till henne.
" Jaså, vad roligt", svarade hon. "Jag vill gärna se vad ni leker med."
Jag tittade på henne och sa,
" Ja, jag vill visa dig vad vi gör med ljuset och mörkret."

Ljuset och mörkret tänkte hon. Vad pysslar de med egentligen, Henke och hans vänner? Spelar de något slags lajvrollspel ute i skogen, något som innefattar ljust och mörkt.
Spänd men ändå glad över att jag ville dela min hobby med henne, väntade hon när jag sa åt henne att dröja några minuter innan hon följde efter mig.
Hon väntade medan jag försvann och begav sig efter ett litet tag iväg samma väg jag försvunnit,
ner för en trappa och in i ett litet rum som liknade en gillestuga.
Rummet var träutsmyckat och gemytligt, inrett med en stor soffa mitt på golvet. Runt soffan stod mina vänner, några hon kände igen och några hon aldrig sett förut.
Bland de hon inte kände igen fanns en gråhårig indier, som påminde väldigt mycket om en skådespelare, men hon kunde inte sätta fingret på vilken.
Hennes ögon letade och fann tillslut mig mitt på golvet.

Där stod jag.
Jag var klädd i mössa och en tröja. från mina armar hängde skidstavar och i händerna hade jag ett par hantlar. På mina fötter satt ett par pjäxor och under dessa ett par längdskidor som slamrade mot trägolvet.
Jag var byxlös.

Det var en obekväm stämning i rummet. Inte för att jag inte hade några byxor på mig, utan mina vänner tyckte det var väldigt jobbigt att jag bjudit ner J för att visa vad vi gjorde.
Jag stod med ryggen mot henne och lyfte plötsligt hantlarna högt i luften. Sedan lät jag deras tyngd föra mina armer ner mot golvet, vilket resulterade i att jag böjdes framåt.
Sedan fes jag.

Jag reste mig igen, lyfte hantlarna högt och släppte mina tyngda armar en gång till.
Mina knän böjdes och min röv putade rakt mot J. Hon såg rakt in i min dalgång och så fes jag igen.
Återigen lyfte jag mina armar, med hantlar och stavar. Min tröja åkte upp på ryggen och sen ner snabbt igen när jag böjde mig framåt av hantlarnas tyngd. Fis.
Skidorna rasslade och slamrade och jag fortsatte. Fes så in i helvete.

Mina vänner skruvade på sig. Inte för att jag fes, utan för att jag bjudit ner J för att visa vår hobby.

Mitt bakdon fortsatte fisa. Högt och ljudligt.
Sedan slutade jag. Vände mig om med mina skidor och log. Glad över att ha visat min och mina vänners hobby.

Det blev tyst i rummet efter mina ljudliga fisar.
Den gråhåriga mannen från Indien vände sig mot J. Han pekade på hennes prickiga tröja och sa,

"Ja du, för att toppa det här måste du nog köra upp den där tröjan i fittan."

/Hank



Kommentarer
Postat av: Muddrarn

Hmmm!

2008-11-17 @ 10:43:01
Postat av: Johansomfan

Hanky; get out while you can!

Postat av: Hank

Hahahaha

2008-11-17 @ 11:37:52
Postat av: snellie

HAHAHAHA jag försöker hålla mina skratt för mig själv eftersom att jag verkar en aning utvecklingsstörd där jag sitter och garvar för mig själv. Men det var ju en fantastiskt rolig dröm och svårt att hålla sina flabb inne!

Bra drömt av din J där.



Jag väntar förövrigt på bilder.

2008-11-17 @ 12:44:09
Postat av: Steffo T

BILDSERIE, BILDSERIE, BILDSERIE

2008-11-17 @ 14:39:25
Postat av: Hank

Jag har tänkt mig en kortfilm!

2008-11-17 @ 16:13:02
Postat av: ellen

Hahahahah det där var tamejfan det sjukaste den gråhårige indiern kunde ha sagt.

Jag vill berätta om en teori jag har, att ibland sipprar ljud från verkligheten in och påverkar handlingen i drömmar. Om min teori stämmer, kan det innebära att du ligger och sömnfiser som om det vore 1999 om nätterna.

2008-11-17 @ 16:37:09
URL: http://colormehappy.blogg.se/
Postat av: Anders

åh en sån dröm skyulle jag vilja ha. Det där med tröjan i fittan var nog det roligaste jag hört.

2008-11-17 @ 19:51:13
URL: http://scorched.blogg.se/
Postat av: Steffo T

Blir før sjukt med kortfilm, kommer att tolkas fel! En bildserie i svartvitt med tomma blickar!

2008-11-18 @ 07:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback