En dag ska den bli min

Var på finsk loppis idag köpte några böcker samt hyllor som de finska tanterna räknade fel på så vi fick dem 20 kronor billigare. Kiitos.

Men där nere i källaren såg jag den. Den hängde på väggen och vi fattade tycke för varandra på direkten. Den var vit, med fräcka dekaler. Pakethållare, lampa och stänkskärmar, allt fanns, även om den var väldigt sliten.
Finns även en chans att jag är för lång för den, men ack så snabb vi skulle vara tillsammans. Det skulle bara blixtra till så skulle jag vara vid Redbergsplatsen.
Men pengarna räckte inte. Den fick hänga kvar.

Det som håller uppe mitt humör är att den var full av spindelväv, något en detektiv som jag tolkar som att den hängt där ett tag.
Varje lördag ska jag gå dit och höra om den mår bra och en vacker dag ska jag ta hem den.
Då ska jag skura den.
Smörja.
Skruva på den.
Pumpa däcken.

Sen ska vi cykla iväg. Med en termos kaffe på pakethållaren försvinner vi ner i aftonsolen, jag och min cykel.

/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

va fint.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback