Den som spar han har

Man slutar sällan förvånas och när det kommer till landet Amerika så lyfter jag knappt på ögonbrynet när jag hör deras senaste påhitt.
Nu blomstrar vapenhandeln där borta, efter att presidentvalet gick i Obamas favör, och de vapenälskande människorna är nu rädda för trista pistoltider.
Jag antar att de ryser av tanken om lite strängare vapenlagar eftersom de nu kastat sig över de jublande pistolbutikerna och inhandlat högvis med vapen utifall de inte kan köpa senare.

Jag lyfter på ögonbrynet.

Nu pratar vi inte små pikkadoller att ha under huvudkudden heller, utan riktiga jävla kulsprutor. Folk köper på sig AK-47:or som om det vore plockgodis på Coop, utifall Obama stramar åt deras "frihet".
Jag försöker föreställa mig själv att komma hem med en påse vapen.
- Älskling! Jag köpte ägg och juice, sen var det extrapris på ett rejält skjutdon som jag slog till på. Vi måste skydda oss vet du!

Det är ju skönt att veta att de vapenkåta människorna i Amerika nu fyller kundvagnarna med krut. För man vet ju aldrig när man måste skydda sitt hem med hjälp av kulsprutor och dynamit.




/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

åh herregud jenkarna.



jamen tack, jag är själv glad att jag behöll dom. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback