Zombieattack

För ett tag sedan var Steffo hemma hos mig på besök. Vi bestämde oss för att äta godis och titta på film, något vi inte gjort tillsammans på länge.
Vi handlade Ben&Jerrys, chokladmousse och läsk, för att sedan rulla igång en rulle på spelaren. Det blev Romeros nya del i hans zombieserie, Diary of the Dead. Jag ska icke förtälja något om filmen, utan istället prata lite om vad man skulle göra själv om de döda blev levande och gick på jakt.

Steffo hade en plan om detta skulle ske. Han hade funderat ut, att det bästa vore att ta sig till Valbo, där han sedan skulle sätta sig på taket på Köpis, som för er som inte vet vad det är, är ett stort köpcentrum.
Detta skulle enligt Steffo vara den perfekta platsen för att överleva en zombieattack.
Jag vet inte riktigt jag.

Jag menar, vid Köpis, är det nästan varje dag skitmycket folk. Skitmycket folk vid en zombieinvasion förvandlas ganska snabbt till en stor skara av levande döda. Det är självskrivet.
Steffo skulle då alltså åka dit, klättra upp på taket och sitta där. Antar att idén är att han vid jämna mellanrum skulle kunna ta sig ner in i Köpis för att roffa åt sig förnödenheter, så som fisk och schampo.
Jag tror detta skulle bli ett stort problem då hela personalen från IKEA traskar runt för att bita och äta lite på Steffo.

Så vad skulle man då göra?
Om det är en global återuppväckning av de döda ryker min idé om att ta en båt och åka över havet. Eftersom zombiesar inte kan simma så väl, skulle de antagligen fastna i den leriga bottnen och sedan bli fast där för all framtid. Men om det nu är globalt blir man ju inte gladare när man tagit sig över till Skottland och man där finner döda kiltar som vandrar runt.
Nej, det är klurigt det där. Är kanske ett redigt skyddsrum melodin?
Vad tycker ni?

Dagen efter jag och Steffo diskuterat detta pratar jag med honom på msn. Eller chattar, som det kanske heter.
Här är en liten del av konversationen:

Henke säger: vad ska du leka med idag då?

Stefan säger: kanske införskaffa mig en kniv

Henke säger: oj

Stefan säger: en riktig sådandär slaktarkniv som man kan mörda minst 300 personer med

Jag tror han börjar förbereda en attack. Snart sitter han på taket på Köpis med sin kniv.

image254

/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

Hihi ditt jävla arsel!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback