Täby

Idag blev det utflykt till Täby där vi nosat upp skyltdockor för etthundralappen/styck. Eftersom detta lät som ett fyndpris för mig så var det bara att ta det gamla tåget på roslagsbanan ut till Täby Centrum.
För er som inte varit där så är det skitfult.

Täby Centrum är ett köpcentrum, ett fult och idiotiskt sådant. Vi traskade runt där ett tag och slogs av hur fult det var där.
Plötsligt klev en man fram och presenterade sig som Hasse. Han tyckte vi såg glada och trevliga ut och undrade om vi hade tid att höra på hans förslag. Det var nämligen så att Hasse och hans fru hade börjat med ett nytt och fräscht ekonomiskt system, vilket skulle medföra bättre ekonomi + mera fritid.
Där avbröt jag Hasse, sa att jag inte alls var intresserad och tog rulltrappan upp till Claes Ohlsson. Pyramid-Hasse.

Sen blev det då inhandling av skyltdocka. Det var inga helkropps, som jag egentligen är på jakt efter, utan halvingar på pinne. Men helt klart godkänt ändå. Det enda lilla problem var att frakta hem dem, vilket inte alls var så lätt som vi trott. Att släpa 4 stycken skyltdockor via tåg och tunnelbana är ett projekt man bara gör en gång i veckan.

Men nu står de här. Mina dockor. Fast det är bara två som är mina.

image243

/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

vad ska du gö med dom?

Postat av: Johansomfan

ellen. du ställde precis frågan INGEN vill ha svar på.

2008-05-07 @ 17:01:22
URL: http://hanky.blogg.se
Postat av: Anders

ni skulle ha följt med pyramid-Hasse i stället.

2008-05-07 @ 19:13:59
URL: http://scorched.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback