Nakenhet

Nu när värmen kommit till stan följer med den en rad problem. Det kanske största är frågan om nakenhetens vara eller icke vara.
Man ser ganska snabbt efter att solens strålar börjat värma att folk tar för givet att deras kroppar får vara öppen för allmän beskådning. Att man verkligen får knata runt halvnaken i tron om att alla tycker det är ok att få en gammal vit ölmage i ryggen i kön till bankomaten. Men vi måste försöka bena upp vad som egentligen är tillåtet i nakenfrågan, som till största del, ja, kanske egentligen bara, handlar om män som tror att bar överkropp är ett tillåtet plagg i det offentliga rummet.

Vi kan väl nästan alla skriva under på att om man rör sig i stora folkmassor så bär man ett plagg på sin överkropp. Jag vill nu inte framstå som en tråkig och inskränkt pojke, som är emot personlig frihet och röstar för att alla ska ha likadana uniformer på sig. Nej, tvärtom så är jag för varje individs valfrihet, men om vi nu ska låtsas leva i ett civiliserat samhälle, där kläder är normen, så förundras man varje vår hur lätt det är för vissa att kasta tröjan och låta fläsket, eller sin välformade tvättbräda för den delen, lysa upp stadens rum.

Jag och Johan började diskutera var egentligen är legitimt att vara i bar överkropp. Vi enades båda om att badplatser är ju en självklarhet, även inom hemmets gränser såklart. Vill jag poa runt i enbart korta shorts och träskor i grönsakslandet så ska ingen jävel säga till att skyla mig.
Sen blev vi lite oense jag och Johan. Han förbjuder även bara överkroppar i parker, vilket jag nog inte riktigt håller med om.
Bor man i en stad och solen kommer fram, vill man kanske sola sin kropp. Då kanske en park är det enda man har tillgång till, vilket är mitt argument om att där får man bete sig lite hur man vill. Det är ju bara för Johan att inte stirra på dessa svulstiga kroppar.
Johan vill förbjuda nakna överkroppar på alla platser förutom badplatser, vilket jag tycker är lite väl hårt.

Nej, det är när dessa män tror att det är helt ok för dem att handla solhattar i bar överkropp inne på H&M eller trängas längs drottninggatan en solig lördag. Det räcker med ett linne, en tunn t-shirt, bara ni inte tror att det är helt rätt att bränna sin bringa på alla offentliga platser. För på något sätt är det inte det. Det måste ni väl också känna längst där inne.
Har vi någon överkroppsolare som läsera som vill kommentera detta?

image247

/Hank


Kommentarer
Postat av: Johansomfan

Det var nog lite i stundens hetta jag argumenterade för ett totalt förbud i parker. Jag anser nu inte att det ska vara olagligt att gå omkring i "bar över", i tex en park. Jag kommer dock fortsatt att se ner på dessa individer och anse att en viss mått av intelligensrubbning kan diagnostiseras.

Postat av: linn

Jag tycker också att folk bör vara lite mer aktsamma när det gäller tröjkastning på offentliga platser. I shopping- och matvaruområden är det totalt förbjudet! I parker en svettig dag är det helt okej, så länge folket håller sig på sina handdukar eller filtar och inte börjar glida runt och synas för mycket. Så tycker jag. Ska de lik förbannat blotta sitt kött under rörelseaktiviteter så borde de ha någon form av avståndsmätare på sig, så de inser när de går för nära oss mer civiliserade människor.

2008-05-13 @ 18:56:50
URL: http://linnhelene.blogg.se
Postat av: Anders

Du e en diagnos Johan....

2008-05-13 @ 20:03:40
URL: http://scorched.blogg.se
Postat av: Muddrarn

Ja för er som kommer ihåg, lr ska jag säg vill komma ihåg hur Wall såg ut på de där härliga djungelkortet från resan så tror jag han mest utgår ifrån sig själv när han pratar sånt där strunt!!

Tyvärr hittade jag ingen bild, verkar som att Wall har raderat varenda spår av den på hela internet.

2008-05-14 @ 13:48:40
Postat av: Hank

Haha! Ja, det är en jävligt fin sida bloggmästaren Johan visar upp där i djungeln.

2008-05-14 @ 16:18:08
URL: http://hanky.blogg.se
Postat av: Johansomfan

Hörrni jag är sjukt het på djungelkortet och det vet ni. Däremot muddrarn så finns det dom med lite sämre självkännedom. Nämner inga namn. Kommer att tänka på filmen "Min stora kärlek.

2008-05-14 @ 18:26:05
URL: http://hanky.blogg.se
Postat av: Anders

Min stora kärlek? Är det din MAMMA du tänker då då?

2008-05-15 @ 21:00:10
URL: http://scorched.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback