ESC

Jag råkade faktiskt se det mesta av schlagern igår.. Juden hade ju tjatat i en vecka och man är ju inte mindre vän än att ge med sig. Dessutom ackompanjerades röstningen av två redigt salongsberusade finska damer inne på Carmen.

Det har hos mig vuxit fram en form av förståele inför att männsikor faktiskt tycker att det är en underhållande tillställning. Trots att musiken, alltsom oftast, suger get, måste jag hålla med om att det är ett gediget koncept.

Det jag inte förstår är denna sjukliga konservatism inför hur musiken ska låta. Människor verkar tro att det finns ett låtrecept hugget i sten. Jag blir så vansinningt trött när jag läser på-stan-frågor med människor födda på 90-talet som svarar "den, för att det låter som en riktigt schlager" på frågan "vilken låt tycker du ska vinna". Vafan vet du om det!? vill jag skrika så att det centimetertjocka orangea spackellagret, likt ett kastat rått ägg, rinner ner i den forcerade urringningen. Våga ha en egen åsikt..

För er som går och  funderar på varför  dagens barn ser ut som dom gör, ta en titt på Sveriges alldeles egna bidrag i  tävlingen och ett ljus borde tändas.

(för en billig slant kan jag skriva en moralkaka till er också)..



Over and out

//Johansomfan

Kommentarer
Postat av: ellen

men telliér då? nanananananana aaajm.. looking for a band today..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback