Vem viker sig?

Sitter och läser på Dn.se där en fråga ställts till deras folkvettsexpert Magdalena Ribbing. Det är någon som mailat henne och tycker det är för svårt att spatsera runt på trottoaren, då den yngre generationen inte väjer för henne, utan föreslår en slags högerregel.

Magda (jag kallar henne så, lite slappt och ungdomligt) har även hon stött på det här fenomenet och menar att man förr i tiden fick lära sig att "maka på sig" och att alla är en familj.
Javisst, jag håller med.
Men att säga att det är ungdomar som beter sig så här är en ren jävla lögn.

Snarare är det nog så att det är våra stackars pensionärer som skiter i att flytta sig. Som tar plats på tunnelbanan, fnyser åt allt och beter sig allmänt jävligt.
Det är detta som är problemet. Maktgalna pensionärer som fått hybris över deras rätt i samhället. Som tror att allt är deras och har rätten att behandla folk hur de vill, eftersom de är så satans gamla.
Jag försöker flytta mig så gott det går om jag möter en 80-åring, för att jag är skiträdd att de ska gå sönder och jag är en trevlig prick.
Men det finns as, som tycker att alla unga är bedrövliga snorungar utan hyffs och de själva är Jesus bästa avkomma.
Hade jag mod nog skulle jag ge en axel på dessa käppviftande bestar. Skrika i ansiktet på dem att du kan fan inte bete dig hur jävla asigt du vill bara för att du fått 75-ljus i tårtan.

Vi kan väl göra så, att vi alla försöker ge plats åt varandra.
Men jag antar att kärringarna på äldreboendet då bara hittar på nåt annat som är fel.

/Hank


Kommentarer
Postat av: Thess

Det var kanske därför hon inte flyttade sig?

Postat av: Linn

Och gubbarna. För allt i världen - glöm inte gubbarna!

2008-03-14 @ 12:24:12
URL: http://linnhelene.blogg.se
Postat av: Hank

Gubbarna oxå.

2008-03-14 @ 13:38:30
URL: http://hanky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback