Värmedon

Jag har införskaffat mig ett nytt slags värmedon. Det är som en spis, eller snarare ett värmeskåp kanske, men drivs av märkliga vågor. Microvågor, har ni hört nåt så tokigt?
Jag fick denna pjäs efter påsk, men har inte hunnit installerat den innan, utan idag fick bli dagen då jag testar framtidens värmeskåp. Det var med stor nervositet jag öppnade kartongen......

Eftersom jag inte visste hur denna makapär fungerar var det väldigt försiktigt vid öppnandet. Jag visste ju inte alls vad som väntade mig, eller hur ömtålig maskinen är.

Med stor respekt för maskinens kraft lät jag skyddsplasten glida av. Det luktade nytt.

Säkerhet är A och O när man är ny vid livsfarliga maskiner. Med den sk "Microvågsugnen" vet man ju inte alls. Dessa vågor kanske strålar på mig, eller smälter allt runtomkring mig vid något slags fel. Därför var jag väldigt aktsam när jag lät en Pan Pizza åka sin första värmetur i den lilla plåtlådan.
Allt gick bra. Den blev varm och detta magiska lilla värmedon verkar vara säkert och bra att använda.

/Hank

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahaha. Roligt!

2008-03-27 @ 22:50:39
Postat av: ellen

hahahaaaaa du hade skyddsmask på dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback