Vandaler?

Jag kommer hem efter att varit på bio en sväng.
Slänger mina trötta ben upp på sängen och gör mig beredd för att leta igenom internet en sväng innan det är dags för lite studier. Internet funkar inte.
Inte ett tecken på liv från det vida nätet, ingen lampa blinkar vid nätverkskabeln och explorer ligger öde.

Jag börjar klicka mig runt, försöka reparera uppkopplingen, eftersom detta knep är det enda jag kan för att laga sådana här missöden. Men ingenting hjälper ikväll.

Jag tar nätverkskabeln i min hand och följer den mot sin startpunkt, nämligen utgångsdosan i väggen. När jag kommer fram, blir jag stum. Mina ögon förstoras till dubbelstorlek och jag står mållös framför vad som förut varit en hel och funktionabel internetutgångsdosa.



Detta är det som möter mig. ( Sladden sitter i på bilden, men även den låg nedanför på golvet vid hemkomst ).
Jag är i total chock.
Har någon varit in i mitt rum och saboterat mitt internet? Vem i hela världen är så nedrig?

Men jag börjar nysta mer i mysteriet och finner en tavla liggandes på golvet en bit bort. Jag hummar, smackar på min pipa, funderar och börjar se någon slags lösning på detta rafflande mysterium.
Det kan ligga till såhär, att tavlan ramlar ner från kroken, landat med kanten precis ovanpå internetgrejen, som då trasats sönder av tavlans tyngd, vilket medför att internetsladden flyger ut med sån kraft att den kunde dödat mig om jag varit kvar i rummet. Jag ryser vid blotta tanken om jag suttit kvar här när katastrofen inträffade.

Men nu återstår en fråga.
Hur kunde tavlan ramla ner? Min enda lösning just nu är att tanten som bor bredvid mig våldfört sig på väggen vilket fått tavlan att hoppa av kroken.
Eller står hennes säng mot min vägg? Kan hon....? Har hon...?

/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

Hahaa Henke ush vilken otäck tanke.

Postat av: Anders

Den enda rimliga lösningen.
Om det nu inte var så att tantskrället stod på en ,för hennes kropp oproportionelig, pall och skulle byta en glödlampa. Pallens ben ger vika hon flyger in i väggen i 150, hjärtat kommer upp i samma hastighet innan det bokstavligen kör in i väggen.
Kanske är det ingen som har hittat henne....

2008-03-17 @ 21:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback