Teknisk Tisdag i Rymden

När jag nästintill skrivit klart men hemtenta igårkväll, dök idag förslaget upp om att besöka Tekniska Museét.
Det är så att idag var näst sista dagen att besöka dess utställning om tv-och dataspel, vilket har varit mitt mål att besöka hela månaden. Så idag slog jag och PC till och traskade iväg ut över leriga Gärdet, med destination teknik.

Här följer besöket i några bilder.

 Sveriges första Tvspel. En ganska rejäl pjäs.

 Ett gammalt rymdspel till Commodore. Notera highscore nere i vänstra hörnet. Ja, det är jag som satt det och det höll ända till stängning.

 Det var även en rymdutställning där. Här hade Cribba Fuglesang signerat en slags rymdkapsel.

 Så här ser en toalett ut i rymden. Säkerhet går alltid först i rymden, även om man bajsar.

 I rymden kan ingen höra Hanky gråta.

/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

trodde christer att det var hans maskin det där eller?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback