Stink



Kan berätta att jag förmodligen förstört matlusten för en hel drös kineser idag.

Det var nämligen så att det var ganska smockat i köket ikväll och när jag står där och steker blodpudding kommer jag på den briljanta idén att slå två flugor i en smäll. Nämligen att diska upp min gamla matlåda som stått på jobbet sen i fredags. När jag smyger upp locket börjar jag ana ugglor i mossen. Den annars genomskinliga plasten verkar ha fått påhälsning av en mossliknande beväxtning. Skitide tänkte jag. I efterhand kanske jag skulle väntat lite med lådan, för innan jag visste ordet av hade mögellukten slagit sönder mitt luktsinne. Tyvärr verkade det som om stanken även spred sig till mina annars så kärvänliga kineser. Dom tittade med smala(re) ögon och rynkade näsor upp, på mig, från sina femtimmarskok.

Med den lille kinesens gigantiska köttyxa, modell giljotin, fräscht i minnet pinnade jag snabbt in i mitt kyffe. Matoljan och resten av blodpuddingen blev kvar i köket och jag har ännu inte vågat mig ut.

//Johansomfan

Kommentarer
Postat av: Linn

Nu är blodpuddingen nerhackad i småbitar, likt en styckad kropp... De tänkte på dig Johan när de gjorde det. De tänkte på dig.

Postat av: Linn

Men fy vad hemskt. Hur kunde jag skriva så?

2008-03-28 @ 09:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback