Sammanträffande?

Fick idag höra att jag var oerhört lik Moby.
Jag skrattade lite och tackade eller vad man nu ska göra när någon säger att man är lik någon. Sen satte jag skrattet i halsen. Började fundera om min likhet med Moby är något mer?

image189

Jag är från Mo. En by. Moby.
Där finns det även en plats som kallas Mobydalen. Är min likhet med Moby i själva verkat något större? Något som ej är greppbart för det mänskliga förståndet?
Detta kan ju inte bara vara ett sammanträffande?

Moby är även född i September, precis som mig.
2005 släppte han ett album, som hette Hotel. När jag åker på semester brukar jag bo på just ett Hotell.

Det här är för mig skrämmande. Vet egentligen inte om jag törs gräva ner mig mer i det här, det är kanske som sagt för stort för min mänskliga hjärna.
Vem är egentligen Moby? Vem är egentligen jag?

/Hank

Kommentarer
Postat av: Linn

Shit... scary!

Postat av: Anders

du e slut.
Magnusson sa att Limpan klämt av sej fingertoppen.
Vet inget mer.

2008-03-10 @ 18:57:25
Postat av: Hank

Vad fan är det du säger? Är hans fingertopp borta?

2008-03-11 @ 00:54:13
URL: http://hanky.blogg.se
Postat av: Anders

nej han hade tydligen klämt sej så pass att en skinnflärp ramlat av och hamnat i handsken.
När han kom till akuten med skinnflärpen frågade sjuksyrran om han lagt den i is, men han sa att det hände för bara några minuter sen, då satte han sej ner och väntade på läkarn, som kom efter hundra år.
Läkarnan konstaterade snabbt att skinnflärpen var helt värdelös vid det laget så det var bara att slänga pisset.
Men nu sitter han väl hemma med bandage och utan nagel.
Tar väl ett par veckor eller nåt innnan han kan köra som vanligt igen.
Osis

2008-03-11 @ 16:56:43
Postat av: ellen

Fy fan va lik du är Moby! Att jag aldrig har tänkt på det.

2008-03-11 @ 18:13:09
URL: http://ellio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback