Olyckan

Kommer ner till Stockholm efter en lyckad bilfärd. Ska nu bara göra ett stopp på OK och inhandla lite frukost innan jag får komma hem. Kliver in på macken, stoppar ner min hand i min ficka för att leta lite mynt då jag möts av en varm, kladdig sörja där nere i fickans mörket.
Drar snabbt upp min hand. Den är brun.
Luktar på den. Choklad.

Jag tittar ner, hela fickan är nersmetad med choklad och då tänds ett ljus i mitt innan släckta huvudrum. Påskgodiset!
Jag hade, smart som jag är, tagit med några chokladägg som färdgodis på resan ner. Men jag hade såklart glömt av snasket som på grund av att jag suttit på dem smält till en vacker, brun chokladsörja i min jackficka.

Så istället för att handla frukost fick jag stå utanför och torka av mina bruna fingrar, mina nycklar och min kladdiga ficka. Skamsen, igen.

/Hank

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback