Oklahoma

Har precis kommit tillbaka efter en 5 dagar lång sejour i Ockelbo.

Det har varit förbaskat skönt.

Alarmet står på 0530 imorgon bitti och detta faktum hindrar mig från att vara allt för målande i min beskrivning av påsken.

Måste dock delge mig av en rolig händelse på Bar´n i Ockelbo. För er oinvigda är detta Ockelbos enda krog.

Stället var toaletten och huvudaktören var en tre äpplen hög, och ytterst vindögd, herre i 30-årsåldern. Efter att både jag och Hanky av misstag ryckt upp toadörren i tät följd, blev han lack.

Han tittade upp på oss och kallade först mig för kommunist. Därefter riktade han den verbala kulsprutan mot och Hanky och bad, med bryskhet, honom att ta av sig cyklopen.

Utseendet på karln gjorde såklart att man ville ta upp honom i innerfickan, klappa honom varligt, och säga: "det är bra nu".

Långfredagen kan, kort och gott, summeras som kvällen då Hankys glasögon blev Cyklopen.


//Johansomfan

Kommentarer
Postat av: ellen

oklahoma in a nutshell.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback