Jämställdhet

Såg nyss en väldigt märklig reklam.

Den sade att när kvinnor kommer hem från sitt förvärvsarbete har de ofta lika mycket jobb kvar. Denna gång hushållets sysslor.

Dricker de bara Blutsaft så kommer de få ny energi och med ett stort leende orka med den annars tunga bördan.

Jag kände spontant att det var att ta en liten genväg i den brokiga genusfrågan.

image184

Jag reserverar mig för att reklamen i fråga kanske behandlade ett annat fabrikat än det på bilden ovan.

//Johansomfan

Kommentarer
Postat av: Anders

Jo, men det är faktiskt sant.
Det är lösningen på allt som diskussionen om genus innefattar.
Fast det smakar skit

2008-03-04 @ 19:51:00
Postat av: K.

Det ser inte alls gott ut, faktiskt. Men jag instämmer helt i det där med hushåll. Tvätten hänger liksom inte sig själv, av någon anledning jag inte än har kommit på..

Postat av: Linn

Jamen det är så vi kvinnor är skapta! Vi hänger med glädje upp tvätten och sköter allt i hemmet. Alla kvinnor älskar sånt. Vi behöver bara lite Blutsaft, så gör vi det helt utan sura miner.

2008-03-06 @ 15:49:12
URL: http://linnhelene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback