Jag är en älskare, inte en slagskämpe

Eller: Dagen då Juden blev Sänket.

Det har nu gått så pass lång tid efter båtfärden att jag är redo att skriva om den lilla incidenten som numera går under namnet "Pytt-dispyten".

Klockan hade hunnit slå 05:00 ombord på Viking Cinderella. Jag, Juden och Snickar´n hade fått nys om ett ställe där det serverades pytt i panna och hade begett oss dit.
Juden och Snickar´n brassade på med pytt i panna, medan jag tog en enkel ostbaguett, som överraskade med att innehålla saltgurka, vilket höjde min glädjebarometer med några pinnhål.



Det var trevlig stämning. Vi skrattade, åt och pratade om ditten och datten då Juden bestämde sig för att han inte orkade mer på sitt berg av pytt.
Han började då fråga löst folk som gick förbi om de ville ha lite av hans pytt. Om de inte orkade äta den skulle han vänligt hjälpa till genom att mata dem.
Han fick sitta och fråga ett par som gick förbi innan han ställde frågan till fel gäng.
De som hade gått förbi denna gång var några testoseronhöga ungdomar, som antagligen misslyckats med att flörta upp några kvinnor tidigare under kvällen och nu sökte utlopp för sina känslostormar på andra håll.
De vände på klacken när Juden frågade om han skulle mata dem med pytt och den ene väljer att kasta sig över mig och bordet, vilket resulterar i tumult och pytt över hela golvet.
Några knuffar delades ut innan Juden hinner plocka fram sin fruktade högerkanon. Den var skarpladdad med tjotarblängakrut och landade rakt i ansiktet på en av killarna, som efter en luftfärd landade 4-5 meter längre bort på rygg.
Nu kom vakterna och det hela kändes lugnt. Men ack så lurad jag var.
Snett bakifrån kommer den lilla luringen och smyger in en kalasträff över käk-och näsparti på mig, vilket säckar ihop mig totalt.
Jag brukar inte slåss. Är ingen kämpe utan försöker så gott det går hålla mig ut vägen. Men denna kväll stod jag mitt i vägen och strålkastarna bländade mig som ett skrämt rådjur.
Jag gick ner för räkning.

Nu skall lugnas, för jag mår prima. Inga men, förutom en lite öm käke.
I 2 sekunder försökte jag vara en slagskämpe, men det hela gick käpprätt åt helvete. Jag skall hädanefter ägna mig enbart åt kärlek.
Men detta var kvällen Juden blev "Sänket".

/Hank


Kommentarer
Postat av: K.

Haha, att berätta om sitt liv blir aldrig lika tråkigt som man tror. Diggar er starkt, och en snabbtitt klargjorde snabbt (rätt logiskt att det går snabbt vid en snabbtitt) att det inte var överdrivet mycket youtubeklipp. Ni är coola.
(:

Postat av: Munk

Åh den där Juden måste vara en riktig karl!

2008-03-04 @ 10:34:25
Postat av: sara

två rädda rådjur men vad hetr det om det är ett rådjur? ett rätt rådjur? ett räddt rådjur?

2008-03-07 @ 11:13:22
Postat av: Hank

hmm..det går inte..rätt..rädd..nej. går inte.

2008-03-08 @ 11:22:05
URL: http://hanky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback