Exotiskt

Ikväll är det fest hos Juden och Macke H ute i deras lilla palats i Ektorp.
Det kommer antagligen bli löjligt trevligt och som extra krydda har vår egen Texas Berglund valt att visa sin Sheriffbricka och ansluta sig till öldrickandet.

Kvällens enda måste, var att man som gäst ska ta med sig en exotisk frukt.
Jag tog detta uppdrag på största allvar och traskade idag in på Sabis på Fältöversten för att leta igenom deras fruktavdelning.
Jag tror jag nosade upp ett litet guldkorn, då jag fann en lilaaktig liten djungelfrukt som passade mig utmärkt och inte heller kostade mig hela studiebidraget.
I kassan stod jag sedan och kände mig väldigt exotisk och härlig. Folk runt omkring mig viskade och pekade.
Kolla den där grabben, vilken världsvan och exotisk pojk. Har du sett frukten. Han måste veta mycket om frukt om han köper sån där fin liten grej.
En kvinna kom till och med fram och undrade vad det var jag hade köpt. Jag ville ljuga, ge henne ett proffsigt svar om vad det var, men ärligheten i mig kröp fram och jag sa sanningen:
- Jag har faktiskt ingen aning tant.

Sen tog jag min djungelfrukt och lämnade Fältöversten medan de andra kunderna tittade med långa ögon efter mig medan de packade ner sin fetaost i plastpåsen.

/Hank

Kommentarer
Postat av: Anders

orka.
Jag hade köpt ett äpple.

Du, gör mitt 2008-test på min blogg

Tja

/A

Postat av: ellen

fan va du ljuger henke

2008-04-01 @ 17:40:39
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: Hank

Jag ljuger inte!

2008-04-01 @ 22:08:48
URL: http://hanky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback