En till grej..

Jag var inne på banken idag för att pimpa upp min Internetbank lite. Kvinnan bakom disken verkade till en början relativt kompetent och service-minded. Det föreföll sig kanske rent av att hon var det under hela min vistelse .

MEN.

Hon envisades med att uttala Aktie för Aktche. Som den observant jag är, noterade jag ju såklart detta direkt. Tyckte det lät förbannat konstigt. Eftersom hon verkade som en hyffsat sund människa i övrigt tänkte jag cutta henne lite slack och vänta med dumförklaringen bara hon la av med skiten. Hon ville något annat och efter 10 minuter lyckades stintan slänga in Aktche i varannan mening.

Jag vet att jag är lite småsur idag men jag kan inte låta bli att förvånas över sånt där. Jag vill betona att detta inte är något påhopp gällande dialekter av något slag. Sånt sysslar jag inte med. Däremot funderar jag hur hon tänker. Hon måste ju, i sitt yrkesliv, noterat att hon är den enda i världen som slänger sig med det uttalet?

AKTCHE, AKTCHE; AKTCHE ringde i mitt huvud hela vägen hem.

Ps. Ja, jag har funderat på att det kanske jag som är en smula sneskruvad.

//Johansomfan

Kommentarer
Postat av: Anders

du såntdärnt ska du inte lägga dej i, bara att asseptera att vi alla vill uttala saker och ting på olika sätt.

2008-03-25 @ 17:05:56
Postat av: Anders

by the way. Vad e dealen med dom här jävla bokstäverna man ska skriva in eter varje inlägg??
Känns bara utomordentligt korkat.

2008-03-25 @ 17:07:20
Postat av: ellen

nä fyy faen!

Postat av: Anders

och du.
Kolla http://scorched.blogg.se

2008-03-25 @ 18:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback