Christer

Ja, som bekant såg vi ju på Melodifestivalen. Mello, som de unga säger.

Ska man ranka de män som lägrat flest kvinnor i vårt land tror jag Christer Sjögren toppar listan helt utan konkurens.
Titta på karln.
image200

Den 6 april 1950 damp det ner en liten charmboll i Hagfors.
Efter att han bytt orkester från Pelles Orkester till Vikingarna har nog Chrille bytt lakan okristligt många gånger. Den där blicken har nåt speciellt, han har Det, han har Kavorka.

De flesta jag känner tycker han verkar vara en sliskig prick, men jag tror även den mest homofobiska, tribaltatuerade svetsarlärlingen inte skulle tveka till att krypa ihop i lilla skeden med Christer.
Han är lurig. Han har sina knep.
Sin sametsröst, sin blick, sitt pekande finger som får just dig att känna dig utvald.

Han är vad man säger "riktigt jävla damklar".
Jag tror han kallar kvinnor för "kvinns".

Jag kan tänka mig en turnebuss med Vikingarna under 90-talet. Christer samlade trosor från medelålders kvinnor lika lätt som det är att plocka barr i en granskog. Han hade ett litet altare längst bak i bussen där han tände ljus, tittade på sin elvistavla och tränade sin flörtblick i den lilla spegeln som stod lutad mot en rosa sidenmorgonrock.
Efter giget viskade han till första bästa nypermanentade dansdrottning;
-Kom, så ska jag ta dig till mitt eget Blue Hawaii.

Sedan lade Christer Sjögren ännu en damtrosa i sin lilla samlingslåda.

/Hank

Kommentarer
Postat av: ellen

å herre vilken karl. såg du hans hand-dans i lördags?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback