Operaoskulden

Så har jag tagit min operaoskuld.
Jag hade innan onsdags aldrig varit på en opera. Varför vet jag inte egentligen, det har väl aldrig blivit av. Har kanske suttit fast i tankarna om att det skulle vara tråkigt, som att se en opera på svt, klockan halv två på en söndag.
Men ack så motbevisad jag blev.

Jag var pirrig hela dagen. Kände mig lite viktigare än andra dagar, eftersom blotta tanken att jag skulle på opera på kvällen fick mig att känna mig som en högkulturell person.
Skulle jag ha smoking på mig? Kikare? Kanske en hög hatt?

Jag hade inte heller satt min fot inne på Kungliga Operan, så bara det var en upplevelse. Det närmsta jag kommit en opera är då jag dödade en man inne på en opera i spelet Hitman 2. Eller det kanske var en teater...minnns inte.
Men jävlar i min lilla låda på min vagn vad flott det var. Flott och trevligt. Guld och vacker konst förgyllde rummen och jag tittade med de stora ögonen på allt runtomkring. Bara det var värt besöket.

Men så satte showen igång. Det var Tosca jag såg och det var faktiskt löjligt bra. Det var längesen jag satt som i trans och tittade på något liknande. Det senaste var nog en Norén pjäs, men nu var det opera och jag fastnade för skiten direkt.
Utan hög hatt och kikare satt jag på helspänn under de tre timmarna, som kändes som 20 minuter, och bara njöt.
Nu vill jag ha mer.
Nu vill jag se Macbeth.

/Hank

Kommentarer
Postat av: Texas

Gay...

2008-06-06 @ 16:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback